Advies gevraagd: Laptop voor SonarX1 met veel plug&Fx+Life Etc.

Ik ga ervoor.

Ik heb een Asus N53SM-S10153V-i7-2670QM-12GB ddr3 gekocht en ga nu voorzichtig al mijn software overzetten.
spannend!! en ik laat zeker weten of dit het gaat worden.

Groet,Gipsy

Goeie keuze van hardware, hebben er zelf ook 1. Maar ik raad ten zeerste aan om hem te formateren en er een cleane windows op te zetten! Er staat echt een massa van die ongewenste software op die ook allemaal mee opstart. Bij ons duurde het echt niet lang voor er softwareconflicten kwamen. Snel geformateerd, drivers van de asus website gehaald en werkt als een trein nu! Dag en nacht verschil.

Edit: download de driver van de netwerkkaart wel op voorhand en zet die op een usbstickje, want anders kan je niet op het internet om de drivers te downloaden. Vraag me niet hoe ik dit weet :D

Je bent net een Jehova getuige.

Hahaha lol.
Zal ik dan maar eens met wat concreet advies komen.

De topmodellen van de dell xps serie zijn super snel, en daar hoort alles lekker op te werken.

Ik vind persoonlijk het hele mac vs windows verhaal nog al achterhaald.
Mijn mac met ableton live stort heeft me al eens in de steek gelaten. En zo ook traktor pro 2.
Het ligt tegenwoordig meer aan de software dan dat het aan windows of apple ligt.
Of mensen vergelijken een laptop van 400e met een mac van 1000, ja dan is het niet gek dat er verschil tussen zit

Windows 7 is rete stabiel tegenwoordig net als osx. 5 jaar terug was het nog een discussie waard maar nu is het gewoon een kwestie van smaak en gewenning vind ik.

Ik denk dat je meer moet zoeken naar wil ik een 13" of een 15" laptop.

Goeie keuze van hardware, hebben er zelf ook 1. Maar ik raad ten zeerste aan om hem te formateren en er een cleane windows op te zetten! Er staat echt een massa van die ongewenste software op die ook allemaal mee opstart. Bij ons duurde het echt niet lang voor er softwareconflicten kwamen. Snel geformateerd, drivers van de asus website gehaald en werkt als een trein nu! Dag en nacht verschil.

Edit: download de driver van de netwerkkaart wel op voorhand en zet die op een usbstickje, want anders kan je niet op het internet om de drivers te downloaden. Vraag me niet hoe ik dit weet :D

Hey bedankt voor je reactie.

Ik heb hem op fabrieks instellingen teruggezet met F12 en de 2 partities's geheel laten formateren.
na de nieuwe installatie heb ik meerdere programma's eraf gedonderd en ik zal er waarschijnlijk nog meer deinstalleren.

Denk je dat dit voldoende is of moet ik liever de hele windows partitie verwijderen en mijn eigen legale windows gebruiken met invoering van key van de laptop.

(Edit):) Trouwens , ik heb er even snel over nagedacht en je hebt gewoon gelijk NRJay.

Ik breek mijn installatie af en ga alleen C formateren en zet er een clean windows op.

Bedankt voor je tip

Gipsy

Laatst gewijzigd:
Er blijven altijd voor en tegenstanders van respectievelijk OSX en Windows 7.

Ik heb zelf bijna twee jaar terug de overstap gemaakt toen ik een tweedehands MBP 13 inch kocht. Mijn 'oude' pc (C2D 2.66 Ghz, 2 GB, 2x 400 GB hdd's) draait nog altijd en heeft inmiddels een upgrade naar Windows 7 (samen met de install van een SSD) ondergaan.

Als ervaren computergebruiker valt het me op dat sinds de eerste dag dat ik die mbp draai nog niet de behoefte heb gehad om een schone installatie te doen, iets wat ik bij windows-pc's regelmatig had. De indeling van het besturingssysteem zit op dat front beter in elkaar, een windowscomputer loopt spreekwoordelijk sneller vol.

Daar komt bij dat vanwege de mogelijkheid van automatisch uitvoeren van exe bestanden en andere meuk je systeem snel kwetsbaar is voor ongewenste meuk zoals virussen enzo. Dit wil niet zeggen dat die ook niet op een mac kan, maar daar zijn de mogelijkheden om zonder toestemming van de administrator (password-promt) iets te installeren echt minimaal.

Beste tips voor zowel Windows als Mac bakken: Installeer een Hybride SSD/Hdd drive (Seagate) of een SSD. Dat is echt op beide platforms een echte aanrader!!!
Mijn beide systemen booten in minder dat 45 seconden en staan binnen 5 seconden uit. Ook het starten van programma's gaat sneller, terwijl mijn computers qua processoren niet meer van deze tijd zijn.

Pesoonlijk zou ik echt voor een cleane versie gaan, en als je die toch al hebt liggen al helemaal niet twijfelen!

Ik heb goede ervaringen met een ASUS N75S. i7 en 8GB. Win7 x64. Zitten twee harde schijven in en via USB3 kun je ook nog snel streamen. Ik ga er niet het podium mee op, maar bij mij draait het lekker stabiel. Ik heb er 1000 eurietjes voor betaald. Ik weet niet of dat binnen je budget past. Vóór mijn aanschaf heb ik vergeleken met een Mac, maar daar krijg je voor hetzelfde geld een systeem met heel andere specs...

Ben nog steeds grondig aan het testen en ondertussen ook al flink aan het afmixen.
Live zang/gitaar etc. opnemen ben ik nog niet aan toe gekomen maar mixen met heel veel tracks en Fx gaat tot nu toe SUPER. :okdan: Ideaal dit.

Ik hoop dat het zo blijft.

Heb wel een nieuwe interface moeten kopen voor wat ik allemaal nodig heb (Motu).

Ik had een Konnekt 24D Firewire en een Saffire 6 USB.

Ik laat graag weten hoe het verder allemaal verloopt voor de geinteresseerden onder ons en doe er later wel een mooi trackje bij hoe het allemaal klinkt.
Mijn genre is wel Nederlandstalig.
En niet lachen he..... want dit is moelijker dan je denkt :):):) (meen ik wel hoor).

Groet, Gipsy

je hebt toch wel de 64 bits windows er op gezet he, ander heb je je ongeveer 8 GB aan ram wat je niet gebruikt van die 12GB

Ja gelukkig wel want ik heb ze echt nodig met al mijn plugins :)

Back