Good old MC-505 arpeggio vraagje

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik speel zo af en toe een arpeggio in op mijn Roland MC-505, maar dat toetsenbordje is te klein, slechts anderhalve octaaf. Op mijn midi-keyboard hoor ik wel de klank maar neemt hij de arpeggio niet over. De bedoeling is dat ik de individuele noten opneem in Ableton en ze dan afspeel met een softsynth. Zie ik iets over het hoofd?

@HUEY

Te gek, het kan dus wel :halleluja

Heb onlangs mijn display vervangen en de MC-505 daarna weer in de armen gesloten. Kon er destijds mee lezen en schrijven en er zitten nog steeds veel leuke functies op, waaronder de arpeggiater.

Ik had hetzelfde met de MC505, leuke arpeggiator en swing functie, maar ik heb de mijne toch maar verkocht, klinkt als een natte krant, filters zijn om te huilen, sequencer niet strak. Die JV 1080 engine die er in zit vind ik ook niks, met 4 tones een patch maken. Ik ben blij dat ie weg is.

Maar laat je door mijn geklaag vooral niet ontmoedigen.... Ik zit stiekem af en toe te kijken naar een MC909, is mij (2e hands) nog te duur.

De preset-patterns die erin zitten vind ik retestrak geprogrammeerd, met leuke midi-foefjes. Alleen al daaruit haal ik veel inspiratie. De kracht van de beperking en lekker muziek maken, dat heb ik te lang - klikkerdeklik - niet gedaan.

Nou, ik dacht dat als je echt veel midi data in je pattern hebt zitten, veel filter sweeps, andere tweaks en veel patches met 4 tones actief hebt, dan loopt de midi clock niet meer lekker, "sloppy"

Met een 505 is het inderdaad een stuk leuker dan met een PC, maar de klank ging me echt tegenstaan.

Back