VST-gui's niet getoond in Cubase 5

djrazor

Cortex Driller
Bij mijn vorige systeem kon ik nooit gebruikmaken van de dbGlitch- en Silent way-vst's omdat de vensters niet zichtbaar waren. Dat houdt in dat als ik ze inlaad, het venster veel te klein is om de gui weer te geven.

Heb Cubase nu op een totaal nieuw systeem geïnstalleerd maar ook hier zijn deze plug-ins niet zichtbaar.

In veel van mijn C5-projecten zit de CamelCrusher die ik op mijn oude systeem probleemloos kon gebruiken, maar op mijn nieuwe systeem komt ineens het probleem ook voor bij deze VST. Het ziet er zo uit:

Oude systeem heeft Cubase 5.5.3. Ook het nieuwe systeem had ik uiteindelijk ook geüpdatet naar deze versie maar zonder resultaat. Speelt echter ook bij bijvoorbeeld v5.0. Vond het altijd al wel jammer dat ik Silent Way en dbGlitch nooit kon gebruiken, maar nu het probleem ook speelt bij een VST die in heel veel projecten zit, heb ik een probleem. De optie 'always on top' togglen heeft ook geen enkel effect.

Iemand die dit vaker heeft gezien, en/of enig idee wat er aan de hand is?

Helaas, geprobeerd - d.w.z. in de huidige configuratie - maar nog geen resultaat. Ik ga eerst inderdaad maar even trashen (kost minder tijd) en als dat niet helpt alles er maar weer af gooien. Bedankt voor het meedenken! :okdan:

Op de een of andere manier kom ik maar niet verder. Ik heb:

-de Steinberg-directory in Appdata verwijderd, geen resultaat.
-Cubase verwijderd, opnieuw de Appdata-dir weggegooid, Cubase opnieuw geïnstalleerd, geen soelaas.
-Zowel de Cubase- als de VST Bridge-executable (het probleem speelt namelijk uitsluitend bij 32bits-plug-ins) uiteindelijk zelfs full rights gegeven voor alle users, maakt niets uit.
-Tegen beter weten in beide .exe's ook maar in allerlei compatibility-modi laten draaien en de Cubase-exe maximized laten opstarten. Maareeh... nog steeds geen GUI.
-Het hele riedeltje weer herhaald, maar de sigaar is nog ver te zoeken.

Wat wel vreemd is is dat 32bits-plug-ins traag reageren als ik ze wegklik, zowel met het afsluitkruisje als de e-button in Cubase. Ze zijn always on top als ik ze inlaad, maar als ik deze checkbox deactiveer en vervolgens de VST weer wegklik en inlaad (ook weer met zowel e als afsluitkruisje) is always on top weer geactiveerd :? Dit probleem speelt ook na een herinstallatie van Cubase.

Bovendien stond 'run as administrator' nog steeds aan na een herinstallatie van Cubase. Echter geldt dit voor het .lnk-bestand (de shortcut) dat verwijst naar de .exe van Cubase. Mijn theorie was dus dat hier wellicht nog iets van in het Windowsregister van achterblijft. De .lnk staat namelijk op \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Steinberg Cubase 5 64bit en ik had die folder toch echt weggepleurd vóór het herinstalleren.

Bovendien zijn het 3 best wel verschillende systemen, althans hardwarematig (alle 3 draaien W7*64):

Desktop 1: MSI 7514-mainboard, Socket 775, Q9550, 9800 GTX+
Desktop 2: Asus P8Z68-V Pro Gen3 mainboard, Socket 1155, 2600K, Intel 3000 IGP
Laptop: MSI 1722-mainboard, Socket P 478, Q9000, Nvidia 9600GT

Ik snap er even helemaal niks meer van...

Met alles eraf gooien bedoelde ik Cubase :) Overweeg ook maar een herinstallatie van Windows, kan op zich geen kwaad. Maar inderdaad ook maar eens voorleggen op het Steinberg-forum, is misschien iets gerichter...

Ik heb dat Cubase 5 VST Window probleem met RoughRider,

Mijn oplossing daarvoor is eerst een klein project te openen waar die vst in gebruikt wordt.
Dan het window van RoughRider openen,,, en dan opent die wel goed... of toch bij mij,

Vervolgens project sluiten, en het echte cubase project openen,..

Ik heb dat Cubase 5 VST Window probleem met RoughRider,

Mijn oplossing daarvoor is eerst een klein project te openen waar die vst in gebruikt wordt.
Dan het window van RoughRider openen,,, en dan opent die wel goed... of toch bij mij,

Vervolgens project sluiten, en het echte cubase project openen,..

Thanks voor de tip. RR heeft het bij mij trouwens altijd prima gedaan, zal eens kijken of die het ook op het nieuwe systeem doet. Anyway, heb toch eens mijn meest recente project van de vorige pc op de nieuwe pc geopend en dit resulteerde in een 'a serious error occurred'-melding bij het openen van het project. Echter staat er nu nog gewoon de kale 5.0 van de dvd zelf op; eerst maar weer eens updaten naar 5.5.3 en project heropenen...

Ik heb een soortgelijk probleem ook gehad met cubase 5 waarna ik heb geleerd dat je cubase toch echt als administrator moet runnen omdat sommige plugins anders niet goed werken.

Bij de weg, ook op een 64 bit W7 met 32 bits cubase en 32 bit plugins

Zit je op 64bit? Ik heb CamelCrusher bij mij nooit aan de praat gekregen, ook niet met J-Bridge. Dan kreeg ik hetzelfde als jij.

Okdan, thanks voor de tips iedereen, ik ga ze allemaal zorgvuldig uitproberen :okdan:
Had gisteren nog geüpdatet naar 5.5.3 maar zonder resultaat.
Heb vandaag m'n videokaart binnen gekregen en extra geheugen. Als ik gelegenheid heb ga ik dit eerst maar eens inbouwen, dan Windows opnieuw installeren en dan zien we wel weer. Jammer om te horen dat het gebruik J-Bridge het probleem niet verhelpt; ik had dat nog in m'n achterhoofd als een soort van laatste troef voor als ik echt niet kon oplossen. Maar goed, ook weer mooi dat ik dat alvast weet i.p.v. nadat ik het gekocht heb :) Overigens heb ik de 64bits-editie van Cubase geïnstalleerd.

Even een update. Heb vorige week een complete herinstallatie gedaan van Windows. De Camelcrusher-gui wordt nu gewoon getoond! :okdan:

Gelijk Silent Way maar eens geprobeerd. Als ik een VST-insert inlaad op een audio track verschijnt eerst een gui die nog kleiner is dan de afbeelding in de startpost. Sluiten en heropenen resulteert in exact de gui als op dit plaatje. Weer sluiten en heropenen laadt de gui volledig. Geldt echter niet voor alle plug-ins uit deze suite (LFO kon bijvoorbeeld getoond worden, DC niet). Na enig googlen terechtgekomen op de volgende tekst:

– “My plugin’s GUI is not displayed or only partially displayed with the integrated GUI mode.”

- Click the jBridge icon on the bottom, it will issue a window refresh command. From v1.14 onwards, you can also try to enable the option “Force whole GUI refresh”.

- If the GUI is still not displayed at all, try disabling UAC ( Windows Vista/7 ).

Zojuist UAC eens disabled, herstart en ook de gui van de DC-vst wordt nu getoond, hoewel ook pas na 2 keer heropenen. Is wel een echte work-around en geen oplossing aangezien UAC disabled niet echt gewenst is.
Bovendien blijft dBlue Glitch weigeren de GUI te tonen.
Maar die “Force whole GUI refresh”-optie bij JBridge is wellicht interessant...

@The Unholy: Wil jij eens kijken of dit bijvoorbeeld bij jou het probleem met Camelcrusher verhelpt?

Laatst gewijzigd:
Nooit geweten dat dit bij Cubase 5 mogelijk is: bij het inladen/ tonen van een plug-in kun je door ctrl+alt+shift ingedrukt te houden niet de oorspronkelijke GUI tonen maar alle parameters in een window in de standaard-Cubase-layout:

Zo kan ik de DB-plug-in ook enigszins gebruiken, al wordt het scrollen tot ik een ons weeg :) Desondanks ook wel handig als alternatief voor verwarrende, onhandige, niet-zichtbare en onoverzichtelijke interfaces.

Back