Kleine aanvulling in de vorm van Doepfer Modules

Kneelz

Reuzebonk
Omdat ik nog wat dingetjes mis die ik graag zou willen hebben leek het me geen slecht idee om dit met doepfer modules te verwezenlijken. Ik had in ieder geval graag een cvlfo gehad, een multimode filter en ik zag bij het ronddwalen op de site een leuke sampler/wavetable.

Het gaat dan dus om de A-147, A-112 en de A-106-6.

Ik heb er verder totaal geen ervaring mee en zelfs maar een 10 minuten ooit met een doepfer systeem kunnen pielen maar er zijn hier vast wel mensen die me kunnen vertellen of deze modules de moeite waard zijn. Oja, ik gebruik het in combinatie met dark time/energy, mc202 (met verschillende cv ingangen), ms10 en wat diy modules (o.a. 2x LPF).

Of slecht idee?

In die zin een moeilijke vraag dat het zeer afhankelijk is van wat je ermee wil. De 'verkeerde module' kopen is feitelijk onmogelijk; je kunt er altijd wel iets nuttigs mee doen, maar of dit iets toevoegt aan je werkwijze/ klank/ mogelijkheden hangt er maar van af. Wat filters betreft heb ik zelf een A124 Wasp filter en een A123 HPF. Wasp filter vind ik echt gek gestoord, HPF is meer een huis-tuin-en-keukenfilter naar mijn mening, best een prima ding verder. A-106-1 (extreme filter) heb ik gehoord en is ook erg interessant. Met A112 geen ervaring, A147 lijkt me erg leuk en bruikbaar maar heb eerst een A-145 gekocht omdat het belang van een L/H/M-switch voor mij op dat moment zwaarder woog dan de mogelijkheid om een LFO-rate te kunnen moduleren. Is dus ook weer persoonlijke voorkeur en maar net wat je belangrijk vindt.

Duseeeh... Wat wil je ermee gaan doen? :P