13 mei: workshop Benjolin maken met Rob Hordijk

Ok,

Ik heb bijna alles compleet om mijn kastje te maken, tot zelfs aluminium boren aan toe.

Nog 1 vraag (de vraag over het aan/uit knopje blijft ook nog open trouwens):
- In het aluminium kastje wil ik de benjolin printplaat op 30 mm afstand van de bodem hebben staan. Nu heb ik afstandshouders gekocht, maar die zijn allemaal m3, en de gaatjes in de printplaat zijn kleiner; zo tussen de 1,5 en 2 mm. Wat kan ik nu het beste doen? Bestaan er afstandshouders van 30 mm die kleiner dan m3 zijn? Of moet ik de gaatjes groter maken in de printplaat, wat nogal een vervelend klusje kan zijn schijnt als je glasvezel gaat boren.

Iemand die al een benjolin gemaakt heeft die tips kan geven?

kan je niet gewoon M2 gebruiken?
ze hoeven toch niet strak in die spacer te zitten of wel?

Ja, daar ben ik ook naar op zoek!

Maar nu al weer zo'n 2 uur zoeken levert vooralsnog niks op. Electronica zaak in de buurt en de ijzerhandel in de buurt hebben helaas niks...

Ben niet zo heel erg thuis nog in de termen... dat maakt zoeken ook best lastig...

Met HSS boor met een diameter van 3 mm.
Leg de hoek op een plankje, houd te tegenoverliggende hoek stevig vast en boor rustig het gaatje op zonder al te veel kracht op de boor te zetten. Laat maar boren, die boor...

Klein vraagje nog over de voeding. (ga nog wel een heel bouwverslag schrijven voor de noob net als ik :) )

Heb de voeding binnen en die heeft een din-aansluiting. Nu staat er keurig op wat wat is:
1,2: COMMON
3: +5V
4: +12V
5: -12V
Shell, Shield: AC FG (dit is ground neem ik aan)

Nu heb ik voor de benjolin +12v, -12V en ground nodig... Maar vroeg ik me af wat 1 en 2 is (COMMON dus)?
Vond 1 hit met dezelfde vraag, maar geen antwoord helaas...

Iemand?

Hey, dat is leuk... ook de foto's van de vorige keer kwam ik nog tegen (wist niet dat die bestonden!)
http://wormstudio.blogspot.nl/2011/03/benjolin-workshop-26-february-2011.html

BenjolinWS-2.jpg

Na 3/4 jaar heb ik dan eindelijk ook de behuizing voor de Hordijk Benjolin gemaakt! 8~

Attachments

• hordijk-wiring.jpg
    hordijk-wiring.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 98
  • hordijk-benjolin.jpg
    hordijk-benjolin.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 93
Meer details, als 't u blieft?

Wel bijzonder dat het dezelfde font en ring om de knoppen lijkt als "echte" RHD modules.
Heb je er trouwens extra I/O bij gemod? Die Cv/Gate kan ik me niet herinneren, bijv....

Wel bijzonder dat het dezelfde font en ring om de knoppen lijkt als "echte" RHD modules.
Heb je er trouwens extra I/O bij gemod? Die Cv/Gate kan ik me niet herinneren, bijv....

Ik heb mijn best gedaan met de tekening van het front panel. :D
De extra 'gate in' en 'rungler in' kan dacht ik wel, maar zitten er nog niet op. Nog steeds niet af dus eigenlijk... ;)

Het resultaat is er naar! :okdan:
De power is extern, aan de zwart/rode draadjes te zien?

Back