DAW níet computer zijnde...

Volgens mij voldoet de elektron octatrack wel aan je eisen.....

Ik zou zeggen een afrader als alles in 1 oplossing.
Dit is een groovebox/sampler/fx unit wat opzich best belovend klinkt, maar midi editen ?

workstation/keyboard? ingebouwde begeleiding, sequencer, soms zelfs sampler. Kan je al zeker een idee vrij uitgebreid vormgeven.

'Alles' wat je bij songwriting kan tegenkomen, tja... Dan moet je ook oa een strijkorkest huren, voor het geval dat... :P

Rxke,

Het gaat niet om mijn ideeën (ik heb meestal genoeg aan de recorder in m'n smartphone en een kladje met akkoorden). Het gaat om de ideeën van de workshop-bezoekers. En dan moet je soms een begeleiding neerzetten, soms een idee samplen of soms een hele audio-opname recorden, allemaal afhankelijk van de vorderingen en de inbreng van de deelnemers.
Strijkorkest zit in de MIDI.

Ik zou zeggen een afrader als alles in 1 oplossing.
Dit is een groovebox/sampler/fx unit wat opzich best belovend klinkt, maar midi editen ?

...en audio recorden ? (ik bedoel dus géén samplen...).

Volgens mij voldoet de elektron octatrack wel aan je eisen.....

...en audio recorden ? (ik bedoel dus géén samplen...).

Ik heb een octatrack... en voor audiorecorden... hmmm niet voor wat jij er mee wil doen..
tis meer.. neem een loop op (maximaal 64steps) en doe erg rare dingen met die 64steps lange loop..
opzich erg veel lol... maar hmmm om er een liedje mee te maken ala singer-songwriter gedoe
nee.. dan word je er absoluut niet blij van... (tenzij je techno maakt..)

ik zou eerder kijken naar een roland fantom .. 1 generatie terug had je 8 audiotracks en een zut miditracks (mits je v2 firmware heb).. en dan is het een beetje vergelijkbaar met een mv8800 maar dan met iets andere synthengine (vergelijkbaar met die van een mc909, en nog wat andere roland samplerdingetjes)...
of een nieuwe.. heb je iets van 28 audiotracks plus midi gedoe..

gewoon cubase op win7 superstabiel en zowel midi als audio
geen enkel alternatief heeft zo veel screen estate, filemanagement mogelijkheden en intergratie als een PC. Dit degradeert ieder systeem daarbuiten (of het nou Roland, AKAI of Yamaha is) tot bruiloften en partijen/arranger OF beatmaker/sampling station. Een volwassen productie daaruit krijgen, zonder PC is monnikenwerk en vereist EXTREEM veel creativieit, voor zaken die binnen een DAW met een paar muisklicks gedaan zijn.

Met Raphie eens, tuurlijk het is leuk hoor een midi sequencer en een hard diskrecorder zoals de mv en de vs...Maar je hebt telkens weer beperking waar je tegen aanloopt!!

Ik zou graag willen weten wat voor pc je nu hebt zodat we daar eens wat zinnigs over kunnen vermelden?

In mijn optiek zou ik gaan voor een dikke windows 7 machine en een deftige DAW(keuze voor je DAW blijft smaak afhankelijk maar er zijn genoeg demo's te vinden op websites van fabrikanten zodat je daarin je keuze kan bepalen).
Daarnaast investeren in wat software instrumenten zoals bijvoorbeeld het native instruments komplete 8 pakket(mooi alles in 1 pakket)
En voor de hardware feel zou ik dan zelf investeren in bijvoorbeeld de nog uit te komen akai mpc renaissance heb je gelijk een erg leuke audio en midi interface en de hardware feel.

Voor de MV8800 & VS 2480 combo kom je 2de hands op een bedrag van €1600,- totaal

Voor de pc oplossing :
Desk top: €589.99 http://link.marktplaats.nl/556967056 (dit is slechts een voorbeeld kan natuurlijk altijd duurder of gekker)
Cubase artist 6.5 €275,- nieuw in doos bij bax-shop(als 2de hands wellicht goedkoper)
Komplete 8: €479,- nieuw in doos bij bax-shop(als 2de hands wellicht goedkoper)
Akai MPC Renaissance €899,- bij bax shop helaas pas over 23 weken leverbaar maar dan heb je dus wel de mpc workflow via je pc

Totaal kom je dan ongeveer op €2300,- is duurder als de 2de hands oplossing maar dan heb je wel een nieuw stabiel systeem en zeer veel mogelijkheden waarbij er voor de mpc controller/audio interface wellicht ook nog wat andere leuke oplossingen zijn te bedenken(dit geldt overigens voor de complete set-up maar dit komt op hetm moment het dichtste bij wat je op dit moment zoekt)

Ik zou het wel weten anno 2012...gewoon lekker voor de pc gaan met wqat software, controllers en audio interface....Daarnaast kan je dan later eventueel nog uitbreiden met wat leuke hardware synths

Is een Atari ST of Falcon of een oud model Mac met Cubase geen optie (die latere versie hadden toch ook redelijke audio implementatie?).
'T is natuurlijk wel een computer maar dan wel in de simpelste vorm. Veel aan het OS verprusten kun je niet (staat in ROM), geen drivers, virus scanners plug-ins dll's en dat soort moderne ongein.

geen plugins........ mist 90% v/d huidige functionaliteit... handig.........

Uiteindelijk komen we bij een bandrecorder en een kladbok uit.

je kan toch een harddisk recorder nemen er daar 1 track gebruiken als leader (sync-track) en daar een mc500 aanhangen. ben je klaar en heb je aallees wat je zoekt.

Ik zie wel de lol van het hebben van een soort totaal oplossing voor het maken van tracks zonder computer. Voor zover ik weet zijn dit de opties:

Radikal Technologies Spectralis
Korg ESX of EMX
Roland SP-606, MC 505, MC 808 of MC 909
Electron Octatrack
Yamaha RS7000, Rm1x
Akai MPC series: 1000, 2000, 2500, 5000
E-mu SP-1200 (voor 12 bit awesomeness)

ik zal er vast een paar gemist hebben, vult u maar aan!

Ik zie wel de lol van het hebben van een soort totaal oplossing voor het maken van tracks zonder computer. Voor zover ik weet zijn dit de opties:

Radikal Technologies Spectralis
Korg ESX of EMX
Roland SP-606, MC 505, MC 808 of MC 909
Electron Octatrack
Yamaha RS7000, Rm1x
Akai MPC series: 1000, 2000, 2500, 5000
E-mu SP-1200 (voor 12 bit awesomeness)

ik zal er vast een paar gemist hebben, vult u maar aan!
Eigenlijk valt alles wat je opnoemt af omdat het geen totaal oplossingen zijn, ja je kan lekker schetsen met zon 505 of esx maar een hele klant en klare track? Wordt al moeilijk.

het enige wat echt veel biedt is de spektralis als ik de specs mag geloven. Het is altijd concessies doen als je alles in 1 box wil hebben.

volgens Gorillaz moet ik aan de lijst toevoegen:

- Ipad

om het helemaal compleet te maken heb je uiteraard toetsen nodig:

Roland V-Synth
Korg Oasys

alle andere modellen van roland en korg onder de noemer "workstation" zijn in principe best geschikt om tracks op te bouwen, al neigt het al snel richting backing tracks van het hollandsche lied.

Als het echt geen computer met wat software mag zijn dan.

Niet moeilijk doen en voor een moderne workstation gaan.

Korg Kronos kan ik ten zeerste aanraden :okdan: (kan meer dan een oasys ;) )

De andere grote merken bieden ook moderne workstations die alles kunnen.

:biertje:

Yamaha RS7000 voor de midi
Harddisk recorder voor audio.

Vind de rs7000 ook een geslaagde combinatie van audio en midi,
als je een beetje handig word in het goed choppen enz. van de audio samples kun je
er net zo veel mee doen als met de midi tracks.

Als ik het zo goed uitleg dan.....

Is zo een Openlabs Neko niet iets dan
OpenLabs-Neko-LX5.jpg

is wel duur en errr ja het is uiteindelijk ook gewoon een computer

Back