9V DC 500mA adapter gezocht

Status
Please reply by conversation.
Ik zal eens even kijken, lui ben ik ook... had ik al 10 keer voor je kunnen doen natuurlijk..........................................Mijn adapter is AC/DC 9V met het pijltje voor de polariteit naar de + Alleen weet ik niet of dat de kern of buitenkant is. Maar die fijne connector waar ik het hierboven al over had viel eraf dus ik wist niet welke polariteit ik nodig had, eerst had ik hem verkeerd om (en dat heb ik al tig keer gehad), dan doet hij niets (misschien is dat het euvel?) daarna goed om en dan doet ie het. Is bij jouw adapter de polariteit te schakelen? Dan zou ik hem eens andersom proberen. Ander kun je denk ik het beste één van de reparateurs hier op het forum vragen, er zijn er genoeg.

Ik denk dat sommigen het niet zo goed begrijpen.
Er is niks mis met de synth. Bij het thuis komen heb ik er gewoon 9V AC doorgejaagd maar dat moet 9V DC zijn. Ik heb al geprobeerd met een 9V DC opnieuw en dat werkte niet polen omgewisseld ik heb het allemaal geprobeerd. Nu toevallig is mijn vriendin haar papa een elektriciën. Hij kent er wat van, heeft hem al opengevezen enzo. Niks gezien met blote oog en vergrootglas. Nu gaat hij de plannen afprinten van hoe alles in elkaar zit. En dan pas handelen. Vertrouw hem wel.. Kapotter dan nu kan allesinds niet meer. Hij gaat ook meten op het hoofdcircuit. En als dat niks is zegt hij dat hij eraan is voor de moeite. Moederborden en printplaten zijn dan onomkeerbaar beschadigd. Laten we idd hopen op een diodebeveiliging m.b.t polariteit. Dat de sh 101 er een heeft doet mij allesinds goede hoop geven.
Grten bazzie.

How, how, how!!!! Dit gaat echt niet de goede kant op.

Een elektricien is geen elektronicus. Je synth is er niet aan voor de moeite, hij is reparabel. Dat ding ligt al half op het stort en je weet nog niet wat er mis mee is. Sowieso zou ik meer betrouwen op een DMM dan op een vergrootglas. Breng dat ding nu gewoon naar een synthreparateur.

En dat wij het niet zo goed begrijpen is ook niet verwonderlijk:
Er is niks mis met de synth.
Kapotter dan nu kan allesinds niet meer.
Volgens mij is er dan toch iets mis met de synth.

En kapotter dan nu kan écht wel. Als iemand in een goedbedoelde maar onwetende poging tot reparatie meer stuk maakt dan er nu stuk is, ben je verder van huis.

Status
Please reply by conversation.
Back