Alleen drumsamples, geen loops

skies

Klats, Boink, Klets
Ik hoop dat ik niet op m'n vingers getikt wordt maar ik vind het nogal lastig te vinden.. Zeg maar niet.

Sinds ik eind jaren '90 begon met muziek maken heb ik in de meeste gevallen zelf mijn drumsounds in elkaar geflanst. Soms opgenomen soms met (soft)synts. Maar dat kost vaak nogal wat tijd en nu wil ik ook wel eens gewoon een library opentrekken met kant en klare kicks, claps, snares etc. zoals de meeste producers dat doen... Maar wat zijn de namen van goede (drum-) sample libraries? Ik las ergens Vengeance maar dan krijg je vooral veel loops en nog meer synth sounds, en een beetje drums... Ik wil er graag voor betalen maar dan moet niet 90% van het product irrelevant zijn voor mij.

Lang verhaal kort: Wat zijn goede, recente, drum-sample libraries?

Het gaat overigens voornamelijk om electro/dance/pop etc. achtige drum sounds.

(Volgens mij moet deze trouwens in een software thread maarja...)

Ha, thanks meteen een download link :)

Maar 808/909 samples zijn toch wel een beetje uitgemolken vind ik zelf en klinken vaak ook te '90's..
Ik die ook maar even een duit in het zakje dan.. Ben 'toevallig' bezig met muziek nu, deze is gemaakt met Sytrus en FSM Kick XP (Buzz Generator). Inderdaad eentje voor de bas en eentje voor de attack.

Anyways, ik zoek dus geluiden anno nu, knisperende snares, claps en hihats en van die dubstep achtige kicks..

Attachments

• Kick du Skies.wav
    52,8 KB · Bekeken: 158
Ik ben dik en dik en dik tevreden met de oneshots op de sample cd's van Vengeance, die zijn echt steengoed. Met Veangeance Minimal House en een dikke softsynth (Sylenth1) kun je al mooie tracks maken.

Nogmaals thanks :)
Ja freesound heb ik eigenlijk alleen nog gebruikt voor (niet-muziek) atmosferen maar daar kun je natuurlijk vanalles vinden. Toch eens kijken naar die Vengeance dan, want de demo's daarvan zijn het meest overtuigend (drums dus). Maar misschien zegt dat wel niet zoveel geen idee.

Vengeance Minimal House kan ik dubbel en dwars aanraden, staan zo'n 200 bassdrums en 200 snares/claps op. Daarnaast nog gigantische mappen met 500 synthshots en percussie one shots, drumloops en special effects. Met deze sample cd alleen en wat softsynths en effecten maar je echt al leuk muziek. En dan hoef je ook niet de hele avond internet af te struinen naar drumsamples.

Ik gebruik Battery3 van NI. Dat is een VST en niet echt een 'library'.
Persoonlijk heb ik ook een lange weg afgelegd inzake drum sounds (heb tig CD roms met drumsounds gekocht ) maar vind Battery 3 de meest dynamisch klinkende drumsounds op dit ogenblik.
Erg veel kits en goede edit mogelijkheden. Btw, de mp3's die als voorbeeld op de Battery3 website staan, komen nog niet in de buurt van wat hier uit m'n speakers knalt !
http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/battery-3/

Loopmasters is echt groot zeg, beste wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. En inderdaad goed dat je vaak kunt kiezen voor alleen drumshots.
Battery heb ik weleens gebruikt maar ik was niet heel erg onder de indruk van de samples die er bij zaten. Maar ik denk dat dit een oudere versie was.

Back