Groove Fanatics 001

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
he he eindelijk gaat het gebeuren!

er staan 2 releases op de planning voor mijn eigen labeltje "Groove Fanatics".

1 van deze 2 releases doe ik samen met Laidback Luke; hij remixt dan een track van mij die ik gemaakt heb in 1998. Een track die hij nu regelmatig draait.

de ander doe ik samen met dj misjah (mankind, zync, etc). We weten alleen nog niet of we zijn naam gebruiken of de naam van "Curtis" omdat deze samples veel te duidelijk zijn om eromheen te gaan. Maar misschien dat we de samples wel kunnen clearen. Geen idee, dat moeten we nog uitzoeken.

Hier alvast die release van misjah en mij :

Groove Fanatics 001 : Jaimie Fanatic - Blow Up

Groove Fanatics 001 : DJ Misjah (of Curtis) - Blow Up

Ook de Reflex remix zal in vorm van een bootleg zsm uitkomen in beperkte oplage puur voor promotie..

:okdan:

hoi

lekker funky
alleen,zat ff te denken,eiegenlijk hoor ik bijna niets dan dat kurtis blow-the breaks helemaal verknipt is
nu kan ik me op zich voorstellen dat als je een klein sampeltje neemt van die klassieker dat ze daar niet zo moeilijk over gaan doen.(mits je een hit scoort,want dan trekken ze zeker aan de bel)
maar dit is bijna een heel nummer dat jou song draagt...het is erg herkenbaar

ik vind het persoonlijk eigenlijk een beetje jammer dat je juist voor die sample basis hebt gekozen,omdat ik al meerdere platen ken waar ze kurtis hebben gesampled.
Daarbij komt dan ook dat ik liever het origineel hoor(maar thats me)
Op zich wel weer leuk dat een nieuwe generatie ook eens kennis maakt met kurtis de oude hiphop virtuoos,al is het op een hele andere manier:)

vind wel dat je het funky gedaan hebt.

Origineel geplaatst door Shivah
hoi

lekker funky
alleen,zat ff te denken,eiegenlijk hoor ik bijna niets dan dat kurtis blow-the breaks helemaal verknipt is
nu kan ik me op zich voorstellen dat als je een klein sampeltje neemt van die klassieker dat ze daar niet zo moeilijk over gaan doen.(mits je een hit scoort,want dan trekken ze zeker aan de bel)
maar dit is bijna een heel nummer dat jou song draagt...het is erg herkenbaar

ik vind het persoonlijk eigenlijk een beetje jammer dat je juist voor die sample basis hebt gekozen,omdat ik al meerdere platen ken waar ze kurtis hebben gesampled.
Daarbij komt dan ook dat ik liever het origineel hoor(maar thats me)
Op zich wel weer leuk dat een nieuwe generatie ook eens kennis maakt met kurtis de oude hiphop virtuoos,al is het op een hele andere manier:)

vind wel dat je het funky gedaan hebt.

thanks voor je eerlijke antwoord
hier mijn eerlijke reply

Wanna Dance mijn eerste release ooit op shockers was ook de hele grand master flash en melle mell cd geknipt geplakt en geremixt, het resultaat vind ik nu nog heel erg cool. ik heb zelf niet gekozen voor de samples. Misjah had de track al klaar en het was een soort van geintje van hem om het te maken. Ik wilde de track pers hebben omdat ik zijn mix gewoon heel erg cool vind. Ik heb er zelf wat meer mee gemixt zeg maar, een eigen melodietje van gemaakt en wat stoerder in elkaar gezet.

Dus je hebt wel gelijk, alleen zoals ik wel eens eerder zei.. als het resultaat gewoon dope klinkt.. tja, boeie dan, ik remix alleen dingen van mensen waar ik respect voor heb en met dit laat ik ook zien dat ik die oude tijd en zeker kurtis hoog plaats. Dit is onze visie op de liefde van die tijd en die muziek.

En ja je hebt gelijk, het is toch leuk dat wij juist die oude dingen weer bekend maken bij het nieuwe publiek! zo leren wij hen ook eens echte muziek waarderen ;)

super van je reactie man, waardeer ik uitermate!

say hooooooooo

ghehe ff een eruptie

blijf het een leuk iets vinden..

een raar obstakel kom ik wel tegen..en dat is de bas....wat ik hoor is dat je die gespliced hebt,klopt dat?
dat stoort me een beetje...hij hakkelt
voor de rest lekker

gogo funk never died
:L

ps vind best dat er meer reacties mogen komen op deze track

Groove Fanatics 001 : Jaimie Fanatic - Blow Up

jah haal de funk in huis

Ik vind persoonlijk dat de hihat misschien n beetje hard gemixt staat, maar kan ook smaak zijn

Nou goed dat gitaarchord "melodietje" vind ik zelf wat minder, maar de beats zijn dik in orde

maar je krijgt n voldoende hoor :D :okdan:

ik kreeg net weer te horen van luke dat de bassline vals is, dat ie een aantal tonen er naast zit

erg frusty, ik denk dat ik wat hulp even kan gebruiken met de bass

shiver, help!?

ps: wat is splicen?

met de bassline zijn we er denk ik wel uit, luke heeft voor mij de juiste tonen/akkoorden uitgezocht en dat zal ik vanavond aanpassen!

ik hoopte ook wel op meer replies om eerlijk te zijn

Hey doctor Jamez, ik vind het wel een leuke track hoor. Lekker groovy idd en behoooorlijk dansbaar.. :D

gr.
R

Origineel geplaatst door Arv
Hey doctor Jamez, ik vind het wel een leuke track hoor. Lekker groovy idd en behoooorlijk dansbaar.. :D

gr.
R

super aardig van je man thanks!

het hoeft ook geen super hit te worden als ie maar lekker dansbaar is, je weet wel gewoon een leuk trackie
die je graag hoort op een feestie of zelfs op een CDtje :)

jaimiefanatic-blowup.mp3 >

hmm wat me persoonlijk opvalt is dat deze bassline wel ERG dominant is... kan die niet wat zachter ofzo? of hoort het zo dat die erg hard is.

verder vind ik de geluidskwaliteit niet zo erg goed... ligt mss aan de mp3 compressie?

maar het klinkt niet lekker helder/strak.

voor de rest wel geinig maar niet echt my cup of tea.

djmisjah-blowup.mp3 >

hmm hier vind ik de bassline iets beter tot zijn recht komen maar toch klinkt het wat raar naar mijn gevoel... kan ook mijn smaak zijn zeker?

Maarre ik vind jouw techno tracks eigenlijk wel veel beter dan dit soort muziek.... (ik hou nu eenmaal ook meer van pouding techno grooves :)

Origineel geplaatst door Fredd-E
jaimiefanatic-blowup.mp3 >

hmm wat me persoonlijk opvalt is dat deze bassline wel ERG dominant is... kan die niet wat zachter ofzo? of hoort het zo dat die erg hard is.

verder vind ik de geluidskwaliteit niet zo erg goed... ligt mss aan de mp3 compressie?

maar het klinkt niet lekker helder/strak.

voor de rest wel geinig maar niet echt my cup of tea.

djmisjah-blowup.mp3 >

hmm hier vind ik de bassline iets beter tot zijn recht komen maar toch klinkt het wat raar naar mijn gevoel... kan ook mijn smaak zijn zeker?

Maarre ik vind jouw techno tracks eigenlijk wel veel beter dan dit soort muziek.... (ik hou nu eenmaal ook meer van pouding techno grooves :)

thanks man

die bassline van mij zit inderdaad niet zo lekker daar aan wordt gewerkt
ik heb deze track ook nog niet uit Logic laten komen maar direct uit Fruity Loops. Nu zal de geluidskwaliteit er wel beter op worden, MAAR! wil ik dat wel want de stijl en sfeer komen toch af van old skool hip hop en als je nagaat dat DJ Premier van Gangstar zijn beats sampled met een 12 bit sampler, dan is dat toch de sound die je erin terug hoort. Dat rauwe.. Ik zal ze moeten vergelijken.

Dat van Misjah, ik denk dat dat dan echt puur smaak is want de track van Misjah is puur een hergeknipte versie van Kurtis Blow - The Breaks. En die track is een legende onder de oude hip hoppers. Als je die niet mooi vindt, is het echt puur smaak en ligt het niet aan de technische facetten van de plaat.

Tof van je dat je mijn techno tracks doper vindt, maar ik wil meer variatie en emotie in mijn muziek. Techno is gewoon stoer beats programmeren en elke plaat bijna hetzelfde. Dat is VOOR MIJ geen muziek maken meer maar gewoon stoere dingen doen. Ik wil muzikaler uit de hoek komen en ja dat kost tijd, veel tijd. Maar het begin is er :)

Tof dat je je reactie plaatst!

Origineel geplaatst door djsirjamez
Techno is gewoon stoer beats programmeren en elke plaat bijna hetzelfde. Dat is VOOR MIJ geen muziek maken meer maar gewoon stoere dingen doen. Ik wil muzikaler uit de hoek komen en ja dat kost tijd, veel tijd. Maar het begin is er :)

Tof dat je je reactie plaatst!

Tell me about it... Ik probeer ook gevoel te leggen in trax maar op 1 of ander manier wil het met software nooit echt lukken! Behalve als ik vette samples gebruik, klinken trax uit bv SX ofzo altijd vrij vlakjes.. Ik weet niet hoe dat komt.... Het mist net effe dat... ja psies.. dat ja.

Arv

Geen commentaar = goede commentaar !!

k'Heb nog niet naar je track geluisterd .... wel heb ik een idee gebaseerd op eerdere tracks.

Maar (t'Is al eerder gezegd) betere tracks krijgen minder respons als goede tracks.
Slechte tracks hebben 'vaak' pagina's achter elkaar commentaar .....

'Iedereen kan het beter' LIJKT het dan.

En je hebt van die trancefreaks die je vertellen dat je toch echt te saai bezig bent ... de lead mist ... er geen lijn in zit.
Terwijl je toch echt duidelijk een techno track gepost hebt.

Dus mijn conclusie :

Origineel geplaatst door Arv
Tell me about it... Ik probeer ook gevoel te leggen in trax maar op 1 of ander manier wil het met software nooit echt lukken! Behalve als ik vette samples gebruik, klinken trax uit bv SX ofzo altijd vrij vlakjes.. Ik weet niet hoe dat komt.... Het mist net effe dat... ja psies.. dat ja.

Arv

het gekke is dat als ik luister naar andere platen dat de stoerste dingen vaak gemaakt zijn met de meest simpele geluiden.. het is echt puur die combinatie. Ik betrap mezelf er ook altijd op dat ik te stoere sound zoek en de combinatie daarom achterwege laat. Met beats wil het altijd wel lukken maar met melodie niet.. daarnaast moet je soms iets juist heeeeel fout doen om daar uit iets origineels en moois te halen. tip van flip :)

Origineel geplaatst door glennplumber

k'Heb nog niet naar je track geluisterd .... wel heb ik een idee gebaseerd op eerdere tracks.

Maar (t'Is al eerder gezegd) betere tracks krijgen minder respons als goede tracks.
Slechte tracks hebben 'vaak' pagina's achter elkaar commentaar .....

'Iedereen kan het beter' LIJKT het dan.

En je hebt van die trancefreaks die je vertellen dat je toch echt te saai bezig bent ... de lead mist ... er geen lijn in zit.
Terwijl je toch echt duidelijk een techno track gepost hebt.

Dus mijn conclusie :

daar heb je wel gelijk in denk ik. ;)

Origineel geplaatst door djsirjamez
het gekke is dat als ik luister naar andere platen dat de stoerste dingen vaak gemaakt zijn met de meest simpele geluiden.. het is echt puur die combinatie. Ik betrap mezelf er ook altijd op dat ik te stoere sound zoek en de combinatie daarom achterwege laat. Met beats wil het altijd wel lukken maar met melodie niet.. daarnaast moet je soms iets juist heeeeel fout doen om daar uit iets origineels en moois te halen. tip van flip :)

hahahaha .... yeps !!

1 ding heb ik wel geleerd de afgelopen 5 jaar arrangeren .... en dat is jezelf totaal kunnen afsluiten voor alles en iedereen om je heen als je een track aan het arrangeren bent.
Vroeger verzoop ik in alle mogelijkheden ... waardoor je blijkft hangen.
Je moet naar mijn idee alleen de sounds nemen waar je die track mee wilt gaan bouwen. En dan ook n letterlijk daar mee aan de slag gaan. Niet daar dan weer wat wat nieuws bij verzinnen ..... NEE daar wat nieuws MEE verzinnen.
Dat leverd naar mijn idee de beste tracks op.

:)

Origineel geplaatst door glennplumber
hahahaha .... yeps !!

1 ding heb ik wel geleerd de afgelopen 5 jaar arrangeren .... en dat is jezelf totaal kunnen afsluiten voor alles en iedereen om je heen als je een track aan het arrangeren bent.
Vroeger verzoop ik in alle mogelijkheden ... waardoor je blijkft hangen.
Je moet naar mijn idee alleen de sounds nemen waar je die track mee wilt gaan bouwen. En dan ook n letterlijk daar mee aan de slag gaan. Niet daar dan weer wat wat nieuws bij verzinnen ..... NEE daar wat nieuws MEE verzinnen.
Dat leverd naar mijn idee de beste tracks op.

:)

ook hier ben ik het mee eens! de gitaar riedel die in de misjah mix zit heb ik geknipt en alleen de eerste toon gepakt en daar een eigen riedeltje van gemaakt. en dan juist heel contrast makend van een flowende riedel naar een hoekende riedel .. ik zat er ook aan te denken om synths enzo erbij te doen maar ik pakte alleen de elementen die me aangeboden werd. Dwingt je creatief te denken

Gezellig plaatje hoor! echt zo'n stamperdje voor in clubs.

Die bass is idd iets te overheersend, niet te hard maar volgens mij heeft ie een nare resonantie/piek op een bepaalde frequentie, het is namelijk alleen bij de eerste laagste toon. Ach, das zo opgelost.
Ik heb het hier trouwens over de Jamie fanatic versie he.

Die van Misjah is zekers ook errug leuk, hier is de bass idd anders gebruikt en afgemixt zo te horen.

Verder schijt aan iedereen hebben, je eigen ding doen en zeker niet met anderen meelopen.
Er zijn geen regels, de enige beperking is je eigen creativiteit, laat die de loop!

Succes verder! :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Laurens O
Gezellig plaatje hoor! echt zo'n stamperdje voor in clubs.

Die bass is idd iets te overheersend, niet te hard maar volgens mij heeft ie een nare resonantie/piek op een bepaalde frequentie, het is namelijk alleen bij de eerste laagste toon. Ach, das zo opgelost.
Ik heb het hier trouwens over de Jamie fanatic versie he.

Succes verder :)

stoer man thanks!!

Back