novation remote 49 goeie keus of?

Ik denk dat hij bedoeld dat hij veel goede dingen heeft gehoord over automap.

Anyway,

Ik heb de SL 49 mk2 en ben er uiterst tevreden over. De toetsen voelen prima (fatar keyboard) en je hebt tig knoppen, rotaries, faders etc tot je beschikking.

Nadelen?
De rotaries/potmeters/faders etc voelen niet degelijk aan. Ik denk dat dit geen apparaat is die je al te veel on-the-road moet meeslepen. (kies dan beter de akai mpk 49)

Automap werkt ook zeer prima. Maar je kunt ook prima zonder automap.

Ik heb de SL MKII 61 en ben er zeer tevreden over. Het voelt inderdaad niet super stevig aan, maar voor thuis in de studio voldoet hij uitstekend. Automap was voor mij de reden om voor deze te kiezen, ik moet er niet aan denken om dit te moeten missen. De Novation past zich automatisch aan je plugins aan, ipv dat je al je plugins via midi learn aan je controller moet aanpassen.

Als je veel met samples werkt, zou ik voor de 61 keys versie gaan.

Ik denk dat hij bedoeld dat hij veel goede dingen heeft gehoord over automap.

Anyway,

Ik heb de SL 49 mk2 en ben er uiterst tevreden over. De toetsen voelen prima (fatar keyboard) en je hebt tig knoppen, rotaries, faders etc tot je beschikking.

Nadelen?
De rotaries/potmeters/faders etc voelen niet degelijk aan. Ik denk dat dit geen apparaat is die je al te veel on-the-road moet meeslepen. (kies dan beter de akai mpk 49)

Automap werkt ook zeer prima. Maar je kunt ook prima zonder automap.

Je kan idd zonder autmap, maar in combinatie met ableton werkt het wel makkelijk en prettig. Uiteindelijk automatiseer ik wel alles, maar eerst even lekker tweaken is wel erg prettig. Alle interne pugins in ableton mappen wel heel goed, externe plugins is wel een ander verhaal.
Ik werk ook met 49 keys variant en ben daar wel tevreden over, voelt wel allemaal goedkoop aan maar voor in de studio meer als prima.

Back