TR 909 midi issue

Mr Mau

my studio
Soms heb ik het, soms niet.
Mijn 909 moet precies soms wat inhalen qua sound op z'n midi noten. Iemand een ideetje aan wat dat kan liggen?

Ik werk met Ableton en heb al geprobeerd de latency bij te sturen, maar dat is het niet. Het valt wel op dat het zo goed als opgelost is als ik enkel de 909 laat spelen zonder extra plugins ofzo.

Ram? Werk nu met 1gig ram. Weet niet of ik een extra latje zal kunnen versieren. Al oude pc.
Nog andere zaken die ik kan testen om zaken uit te sluiten?

kan je beter samples gebruiken denk ik dan.

Zoals Niel al opmerkt is de kans groot dat het aan de interface ligt. Mijn 909 synct perfect zowel met Sync-signalen als met MIDI (direct aan de P3 sequencer). Nou werk ik alleen met hardware en hou ik het allemaal zo simpel mogelijk, maar je moet met de 909 in principe ook prima in een software-opstelling kunnen werken. Succes :okdan:

Heb geen hardware sequencer ter beschikking. Dit weekend zal ik eens testen met mijn mixer. Ik werk namelijk met de 909 rechtstreeks op de interface. Heb ergens gelezen dat een mixer er tussen plaatsen het ook kan recht trekken of maak ik me hier nu onsterfelijk belachelijk? :D

Als het de interface zou zijn, lost die doempfer het dan sowieso op? geen ervaring mee.

veel handigere test: hang iets anders met midiclock achter de 909. blijft dat wel goed meelopen, dan is het de 909. loopt dat ook krakkemikkig, dan is het je interface (of een instelling in je computer of sequenceprogramma). mijn 909 (RAM versie 1) loopt ook niet lekker mee, maar alles wat erachter hangt wel.

Scheelt weer een doepfer gaan halen :D Heb zelf ook nooit hardware sequencers gebruikt in de studio.

Kom een keertje langs, kan je kijken of het wat is voor je.
Ik woon in het midden van het land en heb genoeg speelgoed om een impressie te krijgen.

Anderen mogen ook langs komen.

Bedankt, maar ik heb geen interesse, ik weet wat het voor mij is.
Daarbij de extra kosten. Ik werk nog liever met een ipod :D

Edit: ik zie nu dat je niet begreep dat de post op het voorgaande sloeg en moest gelezen worden als "het scheelt hem weer een doepfer halen waarvan hij ovetuigd was dat hij die moest gaan halen".
Ik heb ruime ervaring met hardware op het podium, toen de laptops nog niet zo sterk maar wel duur waren.

Back