Cheesecutter (SID sequencer)

Werkt op Win2k
6581 geeft klikje bij play en stop, 8580 niet

Demo gaat door merg en been, FIJN! Gisteravond even snel opgestart, maar snapte er geen reet van en ben in slaap gevallen. Vandaag maar eens rustig de help lezen en kijken of ik er minstens eens het Onze Vader Jacob uit kan peuteren.

Maar de demo is enorrrrrrem veelbelovend! :) Ben er helemaal blij van geworden gisteravond, al was ik nog zo moe.

Ziet er wel uit als een hoop werk... :)

Impressive indeed! Niet mijn favoriete muziek
mijne ook niet 1-2-3 maar het gaat niet zo zeer om de gitaarsound maar dat 'ie wel aardig de nootjes bij elkander weet te ketsen zeg maar :)
Multi-talended d00d it seems.
de beste SID tunes zijn daarom ook in de meeste gevallen gemaakt door echte muzikanten, mensen met een visie en intentie...

de SID chip zelf en zijn technische kant zou ik voor slechts 1/3 willen toeschrijven aan een goede tune, de andere 1/3e is de ingenieuze ende weldoordachte software die de chip dirigeert en de laatste (maar zeker niet de minderwaardigste) 1/3e is nutuulk altijd de muzikaal createur...

de beste SID tunes zijn daarom ook in de meeste gevallen gemaakt door echte muzikanten, mensen met een visie en intentie...

Ben ik helemaal met je eens...
Hier is er nog een van eigen bodem, Reyn Ouwehand die een van zijn eigen werkjes speelt op een Optigan8~

Echt zo'n 6-grapje :D

tis dat je het zegt, ik had er overheen gelezen, en vat hem nu ineens...
dingdong :)

die sid handel is niets voor mij, vind dat filmpje van reyn wel echt TE gek!

Ben ik helemaal met je eens...
Hier is er nog een van eigen bodem, Reyn Ouwehand die een van zijn eigen werkjes speelt op een Optigan8~

http://www.youtube.com/watch?v=m5gEjwAQI6g

Ik ken dit melodietje al heel erg lang maar heb geen idee waarvan! Ik heb nog nooit van Reyn Ouwehand gehoord... In eerste instantie moest ik meteen aan het Nyancat liedje denken maar dat is 'm toch niet... Waarrrrrrrr ken ik dit van?!

Het heeft ook wel iets Benny Hill'erigs, niet qua melodie maar wel qua springerigheid.

Kijk, en DIT past nou prima in mijn muzieksmaak! :)

Waarrrrrrrr ken ik dit van?!

JA! IK WEET HET WEER!

Heb het toen ik dit filmpje jaren geleden zag al een enorm aanstekelijk nummer gevonden, nooit erop doorgezocht (ook nooit van Flimbo gehoord trouwens). Geweldig dus om er zo nog eens op te komen! :)

Flimbo's Quest was van nederlandsch fabrikaat en deed wel HEEL ERG aan Hawkeye denken trouwens...
wat wel heel cool was aan beide games was dat het 2 semi achtergrond layers had d.m.v. 4 verschoven characters sets... was best revo toen...

maar goed, da's weer iets voor de games thread en niet deesch nutuulk...

Back