pg200 stuurt jx3p niet goed aan

Enzo.F

vrijwillig lid
Heren, dames,

Ik heb sinds kort een probleempje met m'n pg200. Een deel van de settings kan ik niet dmv. de pg200 tweaken. Als ik een patch selecteer en de attack wil aanpassen dan worden de parameters niet opgepikt door de JX3P. Als ik de DCO range aanpas doet ie dat wel.
Erg vervelend, heeft iemand zo'n probleem eerder gehad? Kan het komen door het aanpassen van de parameters dmv. de conventionele manier, met de 'sens-slider', terwijl de pg200 wel aangesloten is?

thanks for reply, Jeroen

tis een zes-polige dinkabel. niet origineel. Wat zou het kunnen betekenen in dit verhaal?

Hoe ziet de bedrading van die kabel er van binnen uit? heb je een pin-out?

Klinkt mij wel redelijk bekend.. doen alle potmeters het niet en alle switches het wel? :)

dat zou zo kunnen, ja.
chorus kan ik aanpassen, dco-ranges e.d. wel, maar attack, decay, sustain, release, e.d. niet.
Vertel verder, hoe heb je het opgelost?

Jeroen

Een aantal functies doen het nu niet.
Deze funties behoren elektronisch gezien bijelkaar.
Ze delen bijvoorbeeld de zelfde data- of adres-lijn.
Waarschijnlijk is er ergens een buffertje stuk oid.
Ik heb één keer meegemaakt dat de processor het had begeven.
Dan heb je een probleem.

Oke, iets stuk, buffertje of processor. Wat is aannemelijk, dat zoiets in de programer kapot gaat of juist in de jx3p?
Maar als ik de sense-slider gebruik kan ik die waarden wel aanpassen.

Jeroen

Bij mij was het euvel verholpen door het vervangen van een zeer voor handen zijnde IC-tje... welke dat was weet ik niet meer, moet je even de SF zoekmachine gebruiken.

Ik vond de speurtocht in

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=148802&highlight=pg200&page=2

fijn dat er nog hoop is, alleen wel wat werk. Iemand een idee hoe het kan zijn gekomen? Ik kan me herinneren dat ik de pg200 aangesloten had en de JX3P aan had, terwijl ik de programmer - protect - midi schakelaar omzette. Kan dat het defect hebben veroorzaakt? Kan het zo zijn dat het komt doordat ik de attack middels de op de synth aanwezige edit- en sense-knop heb aangepast terwijl de pg200 er aan hangt?

groet, Jeroen

Back