Drumstation dubbele noten?

MoZvy

Ingeburgerd
Ok,

Vandaag een Drumstation aangekregen (v2.0), ikke blij :) .

Ik ben al dadelijk wat aan het proberen geslagen en het duurde niet lang voor ik het apparaat begon te begrijpen.
Dadelijk met Cubase wat aan het klooien en wat blijkt?
Als ik 2 "noten" tegelijk afspeel valt 1 van de twee soms uit :confused: .

vb.
Ik speel een bass drum en hi hat op hetzelfde ogenblik en 1 vd twee valt uit (in dit geval bij mij de bass drum).
Ik heb wat zitten proberen met de lengte van de noten ed in Cubase maar blijft hetzelfde.

Dit zou normaal gezien toch niet het geval mogen zijn denk ik zo?
Als midi interface gebruik ik een mt4 van Emagic, aangesloten via USB, zou normaal gezien toch ook geen probleem mogen opleveren hè?

Weet er hier iemand raad mee?

Ik heb ook een DS en heb dat ook. De DS is zo opgebouwd dat bepaalde geluiden samples zijn en andere ASM geluiden. Die ASM geluiden kun je maar beperkt gebruiken (ik geloof 3 tegelijk). Als je er dus meer tegelijk gebruikt, vallen er dus bepaalde geluiden weg, omdat ze simpelweg niet tegelijk gespeeld kunnen worden. Je moet hier dus vantevoren rekening mee houden als je een track gaat componeren. Als je de samples gebruikt, kun je er geloof ik 9 tegelijk gebruiken.

Ik heb de originele handleiding nog ergens, zal wel ff kijken voor je. Die handleiding kun je geloof ik ook bij Novation als PDF bestand downloaden.

Ik heb ook die handleiding, maar vind er nergens info over terug (zo'n smal boekje, 50 pagina's).

Die ASM geluiden kun je maar beperkt gebruiken (ik geloof 3 tegelijk)
Bij mij zijn het dus effectief maar 2 geluiden die spelen, een kick en een hi hat. Meer echt niet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn toch?
Anders voel ik mij wel degelijk "gekloot". =(

Trouwens, is een Hi-Hat geen sample in de Drumstation? (ik kan mis zijn hoor...)

Ik heb een V1 drumstation, zonder dat probleem. Let er wel op dat de drumstation het beste werkt aan het begin van je midi keten!!

Als ik heb achter aan in mijn midi setup plak slaat ie ook noten over

Origineel geplaatst door MoZvy

Trouwens, is een Hi-Hat geen sample in de Drumstation? (ik kan mis zijn hoor...)

909 hihat = sample
Bij de 909 geluiden zijn alleen de bassdrum toms en de snare (virtueel) analoog

Bij de 808 geluiden is alleen de clap een sample

Euhm... snappe wie snappe kan :confused:

Ik d8 juist, ga de os-versie eens controleren.

Ik kijk dus in mijn handleiding --> OK, Audition knop ingedrukt houden en stroom op het spul zetten.
Ik zie op mijn display staan --> 1.3 (of eigenlijk 13 maja). Dit blijkt de versie te zijn die ook in de nieuwe D-station zit.

Geen probleem dus.
Ik probeer nogmaals in Cubase en wat blijkt?

Probleem opgelost! :D

Ik snap het eigenlijk wel niet :confused:

[EDIT]Taalfoutjes[/EDIT]

Ik probeer nogmaals in Cubase en wat blijkt?
Probleem opgelost!

OK, te vroeg geroepen :(

Blijkbaar doet het probleem zich na enkele minuten reeds opnieuw voor.
Als ik de stroom ervanaf haal en opnieuw erop zet is het probleem weer opgelost.

Slechte voeding?

Laatst gewijzigd:
Mijne heeft het probleem nooit V2 ,de polyfonie heeft z,n beperking maar niet zo als hier voor staat vermeld.
Demo doet hij wel helemaal goed ?

De demo heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.

Ik zit nu wel niet thuis, dus kan het nu effe niet proberen. Zal ik straks doen als ik thuis ben.
Ik begin echter meer en meer te geloven dat het hier om een slechte voeding gaat als ik zo de berichten op het forum nalees.
Het is niet exact hetzelfde dat ik voorheb, maar toch, stroom eraf en terug erop en probleem is opgelost.
Tot een minuutje later (nog niet eigenlijk), dan heb ik het probleem weer voor.

Ik zal het straks eens proberen en maar hopen dat ik het opgelost krijg, anders ben ik genaaid :( .

OK, te vroeg geroepen :(

Blijkbaar doet het probleem zich na enkele minuten reeds opnieuw voor.
Als ik de stroom ervanaf haal en opnieuw erop zet is het probleem weer opgelost.

Slechte voeding?

Je voeding zal er wel niets mee te maken hebben, maar kijk wel best eens na of je niet met een MIDI-lus zit in je setup.
En kijk zeker na of er niets in je setup zit dat sysex-rommel zit te genereren. Vogel zeker Sysex aan in de MIDI-filter in cubase voor zowel record als thru!

Ik heb ook een DS (V2), maar dat probleem heb ik nog nooit tegengekomen. De drumstation is namelijk 8-stemmen polyfoon en gebruikt apparte stemmen voor de verschillende soorten klanken, dus kan een bassdrum bvb. geen enkele invloed hebben op een snaredrum of hihat qua polyfonie...
Enkel gelijksoortige klanken van de 808 en 909 kan je niet tesamen spelen. Je kan geen 808-BD tesamen met een 909-BD spelen omdat deze dezelfde voice gebruiken.

Hmmmm,

Ik zal het midi-spul thuis ook nog eens goed nakijken (het was gisteren al laat :z ).

De reacties hier stellen mij toch al enigzins gerust.
'k hoop dat ik hem snel goed aan de praat krijg, want het lijkt mij wel een fijn ding te zijn om mee te spelen :D

Demo doet hij wel helemaal goed ?
Ja, juist de demo getest en deze werkt probleemloos --> geen noten die wegvallen.
Je voeding zal er wel niets mee te maken hebben, maar kijk wel best eens na of je niet met een MIDI-lus zit in je setup.
Hoe kan ik nazien of ik met een MIDI-lus zit?
Ik heb MIDI-in van de Drumstation verbonden met MIDI-out 3 van mijn mt4. En de MIDI-out van de Drumstation staat verbonden met de MIDI-in van mijn EWS88MT (geluidskaart).
Dus ik denk niet dat ik wat betreft de aansluiting iets verkeerd gedaan heb.
En kijk zeker na of er niets in je setup zit dat sysex-rommel zit te genereren. Vogel zeker Sysex aan in de MIDI-filter in cubase voor zowel record als thru!
Sysex staat ingevinkt in Cubase voor record en thru (stond trouwens reeds zo aangevinkt), en het probleem blijft dus bestaan.

Het vreemde vind ik nog steeds dat de demo het wél perfect doet, probleem moet dus bijna ergens in Cubase zitten (of één of andere MIDI instelling).

Heeft er nog iemand tips?

Het vreemde vind ik nog steeds dat de demo het wél perfect doet, probleem moet dus bijna ergens in Cubase zitten (of één of andere MIDI instelling).

Dat denk ik ook, maar ik weet het zelf ook niet zo direct meer.

Als jij je drumstation bespeeld, welke noten gebruik je dan? De standaard GM-midi noten (C1 BD D1 SD ... etc) of gebruik je de hoge noten met de verschillende tone-waarden per klank (of hoe je het ook noemt) ??

Origineel geplaatst door oli303
Als jij je drumstation bespeeld, welke noten gebruik je dan? De standaard GM-midi noten (C1 BD D1 SD ... etc) of gebruik je de hoge noten met de verschillende tone-waarden per klank (of hoe je het ook noemt) ??

Ik gebruik de GM-midi noten.
Ik geef ze gewoon in, in Cubase SX in de drumeditor. En ik heb echt niet meer ingegeven dan een Kick en een Hi-Hat.

Pfffff... ik kan er niemeer aan uit =(

Update

Ik heb voor alle zekerheid ook nog eens op andere uitgangen geprobeerd (via Cubase speelde ik af met uitgangen 1 en twee, de demo ging door de stereo uitgangen van de drumstation), maar dit gaf hetzelfde resultaat =(

Moet toch echt iets met MIDI ofzo te maken hebben denk ik...:confused:

Ik heb ook pas een nieuwe DS en ik heb ook last van wegvallende noten. Maar deze overdrijft 't een beetje en soms valt 't geluid gewoon helemaal weg :) ff de protect enable omgooien en alles lijkt weer te werken. Maargoed deze is serieus gestoort en ik hoop dat ik em volgende week kan omruilen :) vaag ding :) ik hoop dat jij wat meer gelukt hebt in ieder geval!

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb ook pas een nieuwe DS en ik heb ook last van wegvallende noten. Maar deze overdrijft 't een beetje en soms valt 't geluid gewoon helemaal weg :) ff de protect enable omgooien en alles lijkt weer te werken. Maargoed deze is serieus gestoort en ik hoop dat ik em volgende week kan omruilen :) vaag ding :) ik hoop dat jij wat meer gelukt hebt in ieder geval!

Is dat de nieuwe versie waar je over spreekt?
Bevat die ook al zoveel problemen?

Ik hoop inderdaad dat ik het probleem opgelost krijg.
Rest me nog 2 vraagjes:

Werkt bij jou de demo ook correct?
Werk je ook met een sequencer programma à la Cubase?

Ja ik heb de nieuwe versie...vanaf het begin af aan al een hoop geklooi.
soms slaat ie noten over (de kick) terwijl ik verder niets aan de drums toevoeg...(allemaal in sonar en renoise overigens)...
maar hij kapt 'r ook regelmatig helemaal mee..dan moet ik die switch omgooien.
de demo's spelen wel okay
al had ie in het begin wel de neiging om het geluid helememaal om zeep te helpen...
dan klonk alles enorm gedownsampled ofzo? heel raar in ieder geval...

Maar soms draait hij ook als een tierelier..

Voor mij reden genoeg om hem om te ruilen in ieder geval want echt sporen doet ie dus niet :/

Tja, ik ben nog wat aan het proberen geweest maar het blijft telkens dezelfde fout.
Maakt niet uit op welk MIDI-kanaal, of MIDI-out/input ik hem steek op mijn mt4 (zelfs op mijn geluidskaart) het probleem blijft.
Het is bij mij ook enkel de kick die (gedeeltelijk) wegvalt, de Hi-Hat's blijven gewoon mooi doorlopen.
Als ik de Hi-Hat mute in Cubase werkt de kick weer wél naar behoren.

In het begin van de track speelt hij alles perfect, maar het lijkt precies dat na verloop van tijd (nog geen halve minuut) de drumstation flipt en de kick laat wegvallen (random, maar wel telkens als er een andere noot op hetzelfde moment speelt).

Stroom eruit en terug erin en er zijn weer geen problemen... tot een halve minuut later =(

Heeft er nog iemand tips die ik kan proberen, want ik heb nu niet zo dadelijk zin mijn Drumstation van de hand te doen ;{

Origineel geplaatst door oli303

Ik heb ook een DS (V2), maar dat probleem heb ik nog nooit tegengekomen. De drumstation is namelijk 8-stemmen polyfoon en gebruikt apparte stemmen voor de verschillende soorten klanken, dus kan een bassdrum bvb. geen enkele invloed hebben op een snaredrum of hihat qua polyfonie...
Enkel gelijksoortige klanken van de 808 en 909 kan je niet tesamen spelen. Je kan geen 808-BD tesamen met een 909-BD spelen omdat deze dezelfde voice gebruiken.

Ik heb een V1, zelfs 1.1 software, en ik heb dus geen enkel probleem whatsoever... Ik heb is even uitgeprobeerd welke klanken elkaar in de weg zitten, en ik kan naar hartelust layeren met de 2 kits over elkaar heen (909 en 808 bassdrum/snaredum/hihat etc. tegelijkertijd), dus wat mij betreft is dit BS, NOFI.

Trouwens, waar heb je dit eigenlijk vandaan? In mijn handleiding staat het niet nl...

Back