manvsmachine
Electribe junk
Aangezien mijn zelfbouw sequencer af is op de behuizing na ( die wacht op beter weer om te spuiten) ben ik begonnen aan het volgende project:
Oakley Sound TM3030 - TB303 kloon
Dit is wel weer een leuke uitdaging omdat het een wat groter project is met moeilijker verkrijgbare componenten. Inmiddels heb ik zon beetje alles bij elkaar gezocht en besteld en ben ik al begonnen met de opbouw van de print.
Met name naar 2 onderdelen heb ik lang moeten zoeken:
CA3083 NPN array
THAT 300p NPN array
Beide zijn wel verkrijgbaar maar of heel duur of de leverancier heeft torenhoge verzendkostten.
Voor de CA3083 ben ik uiteindelijk op ebay uitgekomen. De THAT300p heb ik bij de in de handleiding van oakley aanbevolen winkel Small Bear electronics besteld. Die had de meest redelijke prijs/verzendkostten.
Restpunten kwa onderdelen:
- Elco's die had newtone niet in 36 volt uitvoering dus die moet ik nog ergens anders vandaan halen.
- trimpotmeters die staan niet erg duidelijk aangeven in de handleiding
- Kristal van 4 Mhz
- Een schakelaar geschikt voor printmontage
Meer info:
http://www.oakleysound.com/tm3030.htm
Oakley Sound TM3030 - TB303 kloon
Dit is wel weer een leuke uitdaging omdat het een wat groter project is met moeilijker verkrijgbare componenten. Inmiddels heb ik zon beetje alles bij elkaar gezocht en besteld en ben ik al begonnen met de opbouw van de print.
Met name naar 2 onderdelen heb ik lang moeten zoeken:
CA3083 NPN array
THAT 300p NPN array
Beide zijn wel verkrijgbaar maar of heel duur of de leverancier heeft torenhoge verzendkostten.
Voor de CA3083 ben ik uiteindelijk op ebay uitgekomen. De THAT300p heb ik bij de in de handleiding van oakley aanbevolen winkel Small Bear electronics besteld. Die had de meest redelijke prijs/verzendkostten.
Restpunten kwa onderdelen:
- Elco's die had newtone niet in 36 volt uitvoering dus die moet ik nog ergens anders vandaan halen.
- trimpotmeters die staan niet erg duidelijk aangeven in de handleiding
- Kristal van 4 Mhz
- Een schakelaar geschikt voor printmontage
Meer info:
http://www.oakleysound.com/tm3030.htm