Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoezo? Het gaat in dit geval m.n. om destijds niet geclearde samples van drumloops en daar zat gewoon copyright op, hoor...
Overzichtje en demo van de sounds op deze kaart:
http://www.synthmania.com/sr-jv80-06.htm

'k Meen dat de MC-505 ook een JV-1080 engine had, en de EG-101 was weer de min of meer toetsen-versie van de 505?
De klanken/samples van... dan zegt niets over de geluidskwaliteit. De Roland XP-50 is volledig compatibel met een JV-1080, maar toch klinkt de 1080 vele malen steviger en helderder.
In een Roland JV-35 kun je een JV-80 expansieboard steken, maar reken er niet op dat die geluiden enigszins als die van een JV-80 gaan klinken. Het lijkt op de JV-80 die door kleine computerspeakertjes weergegeven wordt.
De Korg 05R/W zou de klanken van de grote 01/W hebben. Droom lekker verder: het zijn slappe plastic aftreksels ervan.
Zo gaat het ook met de Roland JV-1010 en XV-2020: klanken van hun grotere broeders (JV-2080/XV-5080), maar dan veel dunner en veel slechter.
Dus dat een Roland groovebox toevallig golfvormen heeft die overeenkomen met een Roland-synth, wil niet zeggen dat je daarmee hetzelfde geluid in huis haalt...
Hoi Mark,
Ik lees her en der verhalen over de soundenginge en convertors van de JV1080 in vergelijking met de XP's. Weet je ook iets van de XP60/XP80 serie? Klinken die net zo slap als een XP50 als je die vergelijkt met een 1080?
Hoe heb je zelf dit verschil in sound vastgesteld, was dat on stage, of in de studio?
GRoeten, Maurice
Ik zou in de JV/XP serie ten alle tijde voor de XP-30 gaan. Die vond ik het beste klinken. De XV5080 of de toetsenversie de Fantom FA76 klinkt mijns inziens nog een stukkie beter.
Met welke andere jv's en xp's heb je die kunnen vergelijken?
Heb je ze allemaal een keer gehoord?
De XP30 is wel het populairste van de reeks. Dat zie je in de prijzen die hij oplevert.
Ik heb wel eens een XP30 weggedaan voor een XP50 om zodoende wat geld over te houden.
De klanken van de expansieboards vind ik niet erg belangrijk: de standaard JV-80 piano en strings klinken live veel duidelijker dan de warme en softe klanken van de expansieboards.
Als voor het doel een XP-50 voldoende is: hou lekker het geld in je zak. Wil je kwaliteit: ga dan voor een XP-30, 60 of 80, of veel liever een XV/Fantom. Die laatste zijn een hele generatie moderner en beter.