Alternatief voor Ipad in de studio

tessitok

Ingeburgerd
De meeste topics (Voor zover ik de meeste gelezen heb) gaan over het gebruik van een apple IPad in de studio.

Maar zijn er ook alternatieven? Ik denk zo bv aan een Samsung Galaxy, Asus Eee pad transformer prime, ....

Die laatste heeft een keyboard meegekregen, cuad-core CPU, en een batterie life van 18uur. Als ik de reviews moet geloven zou deze beter presteren dan de IPad.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een android toestel?

Het voornaamste 'probleem' met een android toestel in de studio is dat het audio gedeelte niet zo goed geintegreerd is in het OS zoals bij de iPad (de technische uitleg weet ik niet)... De audio in android kampt met een hoge latency waardoor het dus voor veel muziek toepassingen onbruikbaar is. Als Google dat eens goed voor elkaar krijgt zullen Android tablets een goed alternatief voor de iPad KUNNEN worden. Ik lees hier en daar trouwens wel dat t met ICS (android v4.0) beter zou moeten zijn.

zie bijvoorbeeld: http://www.rossbencina.com/code/dave-sparks-on-android-audio-latency-at-google-io-2011

maar google maar eens op android audio latency.

ik zou toch voor een ipad gaan, gezien de enorme hoeveelheid apps die ervoor beschikbaar zijn.

Snelheid is geen issue, de ipad (vanaf versie 2)kan de apps makkelijk draaien.
wat betreft batterij duur, de ipad doet het zo'n 10 uur, wil je langer, dan kun je tussen je connector een laad connector plaatsen (apart te koop), die laad dan de ipad tijdens je sessies.

Keyboard is ook geen probleem, die kun je er gewoon via bluetooth op aansluiten en er zijn zelfs cases waar het keyboard in geintegreerd is.

Back