a huge ever growing pulsating brain that rules from the centre of the ultraworld

smackos

Gepokt en gemazeld

Die herhalende synthriff die steeds gefilterd word...Wat is dat voor synth het klinkt zo bekend in de oren :koffie:

Dat is 'n illegaal gedownlooide VST. Dat hor je meteen :D

darn, dat had ik nou nooit gedacht. Is die OB8 vergelijkbaar met de OBX of OBXA?

schynen wel aardig wat , kleine ,verschilletjes te zitten

als je die "jump " van halen ....verhaaljes ...na leest
wat enwelke oberheim t mee gemaakt is

doe mij maar een ob x

The OB-X also gives you Polymod functionality, something that the OB-Xa and OB-8 do not have.

http://www.vintagesynth.com/oberheim/obx.php
geen cem bak iig

juno 60?

juno 60?

Quote van GS......

The Wiki entry is wrong. A huge ever growing pulsating brain was recorded at THE KLF's Trancentral Studio (aka The Benio) in 1989. The synth used to create the sequences/arpeggios was the Oberheim OB-8, the same synth used to create What Time Is Love almost a year before in 1988.

The ARP2600 was used on Orbvs Terrarum, years later.

Wiki entry

"The Orb used ADAT recorders for performances from 1993 to 2001 and utilised large 48-track decks, which Paterson described as basically being a "studio onstage".[88] They hooked synthesisers, such as the ARP 2600, to MIDI interfaces to recreate specific sounds that appeared on their albums."

leuk om weer te horen.. gekocht toen ie uitkwam, en de orb ook 2x gezien in paradiso volgens mij.

leuk om weer te horen.. gekocht toen ie uitkwam, en de orb ook 2x gezien in paradiso volgens mij.

Hier ook gekocht toen hij uitkwam, aan de hand van een review in Disco Dance Magazine of hoe dat blad toen ook heette. Weet nog wel dat de CD bij Key Records in Haarlem vandaan kwam (daar kocht ik toen mijn platen).

Blijft toch een album dat ik nog steeds af en toe opzet....straalt voor mij ook een soort nostalgie uit inmiddels. Heb natuurlijk in de loop der tijd ook wel meer van The Orb aangeschaft, ook al is het niet allemaal even sterk.

het is idd een ob8 weet ik stom toevallig.

en die is niet hetzelfde als een obx

heeft sems en een veel meer uitgebreide modulatie routing.

een erg mooie oberheim, die wil ik nog wel eens hebben.

:mega:

het is idd een ob8 weet ik stom toevallig.

en die is niet hetzelfde als een obx

heeft sems en een veel meer uitgebreide modulatie routing.

een erg mooie oberheim, die wil ik nog wel eens hebben.

:mega:

+1

Blijft een geweldige track. The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld & U.F.Orb vind ik hun beste platen.

+1

Blijft een geweldige track. The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld & U.F.Orb vind ik hun beste platen.

Mee eens, maar ik vind Cydonia ook wel okee. Heeft weer een heel andere sfeer maar er staan toch een paar fijne tracks op.

hmm ik weet nog dat ze pinkpop een keer afsloten, had er voor de buis op zitten wachten hoopte op dikke synths maar was niet onder de indruk, het was eigenlijk alleen een drumbeat en een baslijn de hele tijd met wat samples door FX meer niet...

Vergeet Pomme Fritz niet! Wel wat vager, maar zeker een heerlijk album.
Het live '93 album is trouwens ook niet te versmaden!

Ja, dat dubbele live album heb ik ook staan en is wel aardig. Pomme Fritz heb ik niet, ik meen daar slechte berichten over gelezen te hebben maar dat zegt natuurlijk ook lang niet alles. Misschien zelf maar eens checken :eureka:

Back