surround afmixen

geluidskaart valt ook nog wel mee
da's namelijk iedere videokaart met HDMI zoals de ATI HD series
alleen de challenge zal dan zijn om daarvoor een ASIO driver te vinden ;)

Maar als ik dan een andere videokaart erin steek met HDMI.
Zou ik dan gewoon niet via HDMI kunnen connecteren op die Anthem of zie ik het weer te simpel ? 8~
Waarom simpel als het ook moeilijk kan hè ? :mega:

ik denk dat ik zelf ook nog een andere geluidskaart heb RME Hammerfall want die sloot ik vroeger aan via ADAT met mijn O2R en die heeft geloof ik ook optisch uit of dat is mss adat ? haha Ik ben echt een technische leek daarin. :dubbel:

nee
kan alleen encoded signaal uitsturen
je zal dus live in een codec moeten mixen

Ja dat probleem liep ik ook tegenaan bij mijn keuze. Eigenlijk alles dat ik via toslink kon aansluiten had ik een runtime encoder voor nodig. Vandaar dat ik gekozen heb voor een kaartje met 6 discrete audiokanalen en die gewoon naast mijn bestaande Firewire kaart te gebruiken. Ik heb ingesteld dat 2-kanaals over de ene gaat, en voor 5.1 kiest hij automatisch de andere. Maar laten we wel zijn, het is maar voor de hobby in mijn geval. Het kan vast allemaal mooier en beter...

Die Klipsch set is trouwens echt te gek! Heb hier de sub van Klipsch, die ook bij jou set zit. 1 advies: Neem de versterkers van Klipsch er ook bij.

Hier draai ik 1 sub op 1 versterker, maar je kunt mooi traploos fase draaien, en dat klinkt echt waanzinnig.

Die Klipsch set is trouwens echt te gek! Heb hier de sub van Klipsch, die ook bij jou set zit. 1 advies: Neem de versterkers van Klipsch er ook bij.

Hier draai ik 1 sub op 1 versterker, maar je kunt mooi traploos fase draaien, en dat klinkt echt waanzinnig.

Ja, ik heb die 2 subs (KW120) en daar zit ook die versterker bij van Klipsch (KA100)

nee
kan alleen encoded signaal uitsturen
je zal dus live in een codec moeten mixen

Ik ben benieuwd of dat bestaat. SurCode van Minnetonka kan dat volgens mij niet. Daar moet je offline de aparte 5.1 sporen inladen en dan rendert hij ze naar surround. Dat gaat dus niet met een soort VST in realtime. En dat zou je dan wel nodig hebben. Gat in de markt? :D

maar dan nog
waar moet je mixen voor maken
voor wie is t bestemd?
was ik zo benieuwd naar

Back