sequencer

Siegfried Stahl

Nieuwkomer
Heren, Heb een alesis d4 drum module aangeschaft.
Nu nog een software programma waarmee ik hem ook aan kan sturen.

Probleem voor mij is echter wel dat ik nul verstand heb van drummen...welk programma kunt u mij aanraden als leek op dit gebied?

Graag hoor ik van u suggesties waarmee ik redelijk simpel een leuk drumtapijtje neer kan leggen?

Heb een alesis d4 drum module aangeschaft.

Probleem voor mij is echter wel dat ik nul verstand heb van drummen...
da's handig, een beetje hetzelfde als een auto aanschaffen zonder dat je ooit 1 les hebt gehad :?
welk programma kunt u mij aanraden als leek op dit gebied?
dat kan echt vanalles zijn... gewoon een soft sequencer die midi nootjes kan opnemen die je zelf gaat intoetsen dus...

Yes, maar welke...kijk helemaal een onbenul op midigebied ben ik niet maar drummen an sich en ritmegevoel zijn niet helemaal mijn ding...heb dus iets nodig dat standaard al een paar aardige drumtracks bevat....en dat die d4 dus kan aansturen....en ja, er bestaan uiteraard software matige drums die ook goed klinken...maar in mijn ogen en oren is er niets dat hardware aan kan...geluidskaart computer ( Heb een hele aardige kaart van E-mu) gooit naar mijn smaak teveel roet in het eten...

Vandaar.

leve de drumcomputer met presetrytmes.......!!!

Al es een arranger keyboard overwogen ?

bv een psr9000 of tyros

of

een moderne workstation:

bv korg m3 of kronos. (de karma zorgt voor ritme/drums)

Heb ik wel naar gekeken..maar ja...de prijs he...ben nogal een cheapskate als het om muziekspulletjes gaat...

boys boyz

laat m dan ff back 2 basix gaan ...koop een atari ..gwoon sequencen ..1234
l naar r
links naar rechts 1234

serieus ..asje wil moetje gwoon wat software sequencing eigen maken ...das nie soow makkelijk asje noot geprobeerd heb
moet egt samen met iemand achter gaan zitten
cubase 3.? bv

of logic ;benk nie soon fan van

asje drummer bent ????
kunje ook dus bv de seuencer van div drum programmas as stand alone gebruiken

De eerste vraag is.. wat voor drums ben je naar op zoek..
Moet het klinken als een echte drummer? Daar heb nl hele goeie Vsti's voor zoals Fxpansion BSD... daar kan de D4 nooit aan tippen. Of nog, beter sample loops van echte drums.
Of wil je graag dat het juist electronisch klinkt? Dan hoef je ook niet veel verstand te hebben van drums.. je hoeft je niet te houden aan wat een drummer fysiek kan spelen... Programeer gewoon de drums in een midi track met een sequencer die jou bevalt.

Back