Jostiband....

Ok ik ben geen fan van de Jostiband.
Maar wat vind men van het commentaar van Hans Teeuwen hierop...

Hier het geluidsfragment als bijlage.
Graag uw comentaar....

Gaat dit te ver, vraagteken...

Tja... ach, tis humor zegt men en we leven in een vrij land.

Maar goed... mijn mening is dat het te ver gaat omdat hier zieke mensen bespot worden en dat doe je gewoon niet. Wat voor excuus je dan ook aan probeert te voeren, leedvermaak is kut... althans op dit niveau. Als iemand struikelt of zijn kop op een ongelukkige manier stoot wil ik ook wel eens lachen maar, niet om iemands gezondheid.

Daarnaast vind ik die flapdrol sowieso geen zak aan, maar goed... blijkbaar lopen er een aantal mensen in dit land die heel erg om hem kunnen lachen.

Dat mp3tje is erg leuk. Ik kende em al. Nog een paar aanraders zijn:

de bijbel
Eerlijkheid
God En Allah

Totaal geen problemen met die spot of leedvermaak waar jij het over had.

Laatst gewijzigd:
Ik vond het in eerste instantie grappig toen ik dit hoorde, maar ik vind het nu behoorlijk flauw eigenlijk. Erg makkelijk en heel stoer ook om dit soort groepen zo belachelijk te maken, maar dat zal wel weer niet waar zijn omdat het gebracht wordt als soort van belachelijk typetje dat niet beter weet en het daarom geoorloofd is om dit te doen. Zo kun je alles zeggen en je hiervoor indekken door te zeggen dat het maar een typetje is die het zegt. Of dit echt zo is weet ik niet, maar het zou een mooie tegenreactie kunnen zijn.

Die show vind ik verder bijzonder grappig trouwens hoor, maar dit vind ik wat flauw al met al. Kan me wel voorstellen dat er mensen genoeg zijn die dit wel ongelooflijk grappig vinden hoor, want wat is er nou leuker dan bepaalde groepen mensen belachelijk te maken die hier zelf geen verweer tegen hebben :confused:

Ken dit stukje al. Het is inderdaad erg gemakelijk. Als afsluiting van dit cabaret komt de Jostiband echter hard terug. Trouwens.....denk dat Jostiband leden over het algemeen fanatieker met muziek bezig zijn als wij. Daarnaast hoeveel forumleden kunnen noten lezen en akoorden spelen?

ik vind dit eerlijkgezegd een van de betere stukjes van hans teeuwen's nieuwe show... veel andere scenes bestaan hoofdzakelijk uit grofheid (e.g. literair cafe), herhaling van oud succes, of zijn gewoon helemaal niet leuk (eddy albena)..

aan de andere kant is teeuwen in het algemeen iemand die leeft op het belachelijk maken van mensen, groepen, en die het erom doet net ff tever te gaan. af en toe vraag ik me af hoe het kan dat ie nog volle zalen trekt, als er al zoveel mensen moeten zijn afgevallen omdat ze door hem door het slijk zijn getrokken: vrouwen, bijvoorbeeld, of niet-blanken, mensen met om het even welke geloofsovertuiging... er blijft niet veel over.

maargoed, we leven inderdaad in een vrij land, en als meneer in overtreding is mag ik aannemen dat zekere instanties hem aan zullen pakken. als hij er blij van wordt, dan gaat ie zijn gang maar. ikzelf zie hem binnenkort wel tenondergaan aan zijn eigen grootheidswaan, want hij denkt zolangzamerhand dat *alles* wat ie zegt of doet grappig is en blijft.

wat dit fragment betreft, ja als je erover gaat nadenken is het eigenlijk best erg, maar er zijn ergere geweest... als ik mn kleine morele bezwaren even opzij schuif, kan ik hier wel om lachen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Je kan van de Jostiband zeggen wat je wil maar ze trekken wel volle zalen en hoeveel forumleden doen dat na ?

Ik denk dat het grootste gedeelte van de zaal gevuld is met familie. Mensen gaan er echt niet heen om van de muziek te genieten. Ik denk niet dat ze zalen vol krijgen omdat ze zulke mooie muziek maken. Das meer om een andere reden.

hmm om eerlijk te zijn met spotten is niets mis maar vind dit gewoon respectloos tegen over die mensen. Ik heb bewondering voor de jostiband om wat ze zijn en wat ze bereiken. De muziek die ze maken is niet mijn favoriet maar dat ze het kunnen vind ik een topprestatie. Vergeet niet dat deze niet zoals wij zijn en dat sommigen niet eens meer fatsoenlijk kunnen praten of dingen goed kunnen onthouden etc. Vind niet dat je hier zo over mag praten ook al is het cabaret. Mensen op zo'n manier in het licht zetten vind ik meer respectloos en discriminatie als humor eigenlijk...

Ik vond over het algemeen die show van hem te ver gaan, en ook de slechtste in zijn loopbaan.

En of het kan, tja...ik heb ook krom gelegen van het lachen dus over de jostieband grap ga ik niets zeggen.

Dat hij alle vrouwen te pas en te onpas hoeren noemde stoorde mij mateloos, maar dit moet geen Teeuwen wel of niet goed topic worden

Het valt me gewoon op dat de huidige samenleving zulk soort grof taalgebruik nodig schijnt te hebben om nog enigzins geprikkeld te kunnen worden om naar het cabaret te gaan. Het zegt IMHO meer over de bezoekers dan over degene die op de planken staat.
Er zijn ook nog 'gewone' artiesten die niet meedoen met het grofste willen zijn maar gewoon lekker doen waar ze zin in hebben op de planken.

Wat dat betreft is het gewoon een variant op commerciele sellout zijn. (gompie, steek die maar in je zak)

Ie kunt et ok zo zegg'n. A'ie loopt te vuilbekken in't op'nbaar da binnie nie goed in de kop. Want ie mag alleen te vuilbekken a'ie'oe op de dum sloat. En a'ie op't podium loopt te vuilbekken loop ik noar oe toe en sla oe veur de kop. Da he'ie teminste 'n reden om te vuilbekken.

erg grappig..... als jaloerse partner moet ik trouwens ook altijd lachen om z'n andere sketches.... dusse....niet van dat benauwde..

dacht trouwens dat politiek niet mocht op het forum? dusse..mods: :slotje:

Origineel geplaatst door bambamstudio
sinds wanneer is cabaret politiek?

ahum..in ieder geval zeker sinds neerlands hoop...en vast ook al wel daarvoor....

Ik werk al jaren met verstandelijk gehandicapten en lag in een deuk toen ik dit stukje de eerste keer hoorde:D Ik heb er geen moeite mee.

hans teeuwen is gewoon een koning van zijn soort cabaret.
als cabaretier maak ik zelf een heel andere stijl die niet uit is op engagement of 'wijze lessen', maar meer absurde humor.

hans lijkt ook totaal geen bedoeling te hebben achter zijn sketches, maar dat is juist het mooie. alle intelligentielagen van de bevolking kunnen gewoon om hem lachen. de een omdat ie constant loopt te roepen dat alle vrouwen kuthoeren zijn, de ander omdat ie een boodschap heeft achter die woorden.

als je de teksten van cabaretiers gaat beschouwen als echte statements is er eerder iets met jezelf mis, denk ik. hans teeuwen is niet een raaskallende gek die op het podium zo graag mogelijk de Josti-band wil beledigen. wel of geen respect is helemaal geen issue hier, want cabaret is gewoon niet te vergelijken met de echte wereld.
als ik morgen ergens optreed en ik de hele zaal neo-nazistische leuzen laat roepen terwijl ze rechtop staan met gestrekte arm dan maakt mij dat nog geen nazi... als je kunst gaat censureren kun je net zo goed gelijk een totalitair regime installeren en iedereen muzak laten maken.

Over verbod of censuur wordt door niemand hier verder gesproken volgens mij en dat zou ook belachelijk zijn. Ik vind het gewoon zo met Hans Teeuwen: de ene keer zit ik met tranen in mijn ogen van het lachen en de andere keer vind ik het flauw en totaal ongrappig (zoals bijvoorbeeld dat eigen bedachte taaltje van hem dat iedere show terugkeert). Gelukkig zitten zijn shows vaak vol met tientallen verschillende stukjes waardoor iets wat minder is nooit lang kan duren en er altijd wel iets goeds te halen valt *D

Origineel geplaatst door cyan_circle
als je de teksten van cabaretiers gaat beschouwen als echte statements is er eerder iets met jezelf mis, denk ik. hans teeuwen is niet een raaskallende gek die op het podium zo graag mogelijk de Josti-band wil beledigen. wel of geen respect is helemaal geen issue hier, want cabaret is gewoon niet te vergelijken met de echte wereld.
als ik morgen ergens optreed en ik de hele zaal neo-nazistische leuzen laat roepen terwijl ze rechtop staan met gestrekte arm dan maakt mij dat nog geen nazi... als je kunst gaat censureren kun je net zo goed gelijk een totalitair regime installeren en iedereen muzak laten maken.

das ook weer iets... w.f. hermans werd aangeklaagd omdat ie in een boek (ff naam kwijt) zijn hoofdpersoon liet roepen dat alle katholieken achterlijk waren of zoiets, maar daar issie ook van vrijgesproken. iets vergelijkbaars geldt hier ook, alleen is het weer op de rand, want hans teeuwen staat daar in levenden lijve als ie dit soort dingen roept. iemand zin om hem een proces aan te doen wegens het beledigen van een volksdeel? dat lijkt me nu echt humor :P

Ach ik heb het idee dat Teeuwen Jostiband had kunnen vervangen door Jamai en de grap het zelfde was gebleven....

Back