ik vind dit eerlijkgezegd een van de betere stukjes van hans teeuwen's nieuwe show... veel andere scenes bestaan hoofdzakelijk uit grofheid (e.g. literair cafe), herhaling van oud succes, of zijn gewoon helemaal niet leuk (eddy albena)..
aan de andere kant is teeuwen in het algemeen iemand die leeft op het belachelijk maken van mensen, groepen, en die het erom doet net ff tever te gaan. af en toe vraag ik me af hoe het kan dat ie nog volle zalen trekt, als er al zoveel mensen moeten zijn afgevallen omdat ze door hem door het slijk zijn getrokken: vrouwen, bijvoorbeeld, of niet-blanken, mensen met om het even welke geloofsovertuiging... er blijft niet veel over.
maargoed, we leven inderdaad in een vrij land, en als meneer in overtreding is mag ik aannemen dat zekere instanties hem aan zullen pakken. als hij er blij van wordt, dan gaat ie zijn gang maar. ikzelf zie hem binnenkort wel tenondergaan aan zijn eigen grootheidswaan, want hij denkt zolangzamerhand dat *alles* wat ie zegt of doet grappig is en blijft.
wat dit fragment betreft, ja als je erover gaat nadenken is het eigenlijk best erg, maar er zijn ergere geweest... als ik mn kleine morele bezwaren even opzij schuif, kan ik hier wel om lachen.