Behringer BCR2000

quisquater

Ebos
Iemand ervaring met deze? Waarom gebruik je hem of waarom niet (meer)? Nuttig bij het gebruik van VST's of te beperkt/omslachtig?

De BCR2000 is mijn favoriete midi controller.
Als je hem 1x goed kan programmeren kan je meestal de hele gui van je softsynths erop kwijt.
Het is een beetje knoeien met de Increment functie soms, maar er zit altijd wel logica achter.
Wel maak je best een preset en maak je nadien muziek want aan de bcr2000 prullen om alles toe te wijzen en terwijl produceren is niet zo een goede combinatie.

Ik maak nog bijna weekelijks een nieuwe template voor 1 of andere softsynth of FX omdat het zoveel leuker is als met de muis werken en je kan tenminste aan 2 knoppen tegelijk draaien.
Heel jammer ook, dat tegenwoordig die multi-touchscreens en ipads, dingen zoals de bcr beginnen te vervangen...

Ik heb er dagen aan bezig geweest om sylenth1 erop te krijgen dat ik in combi met een ander keyboard alle knoppen en schuiven en keys kon bedienen.
Je vergeet dat welke knop wat doet, bent er ook dagen zoet mee. Anders plugin open? Tja,ben je niks meer met die mapping. Of blijkt dat faders op 't keyboard ook andere zaken bedienen die je niet wil. Wegens dezelfde midi cc of weet ik nog veel waarom.
Ik werd er niet gelukkiger van, heeft jaar stof gevreten onder een stofhoes en hoppa was snel verkocht.
Toen… Ging ik hardware. Beste ding dat ik deed : dat is hands on fun! Aan en GO

Ja, heb aparte hardware setup voor als ik niet over zulke dingen wil nadenken.
Maar ondertussen lukt het programmeren van de bcr2000 zo goed dat ik er bijna verslaafd aan word :)

En heb me er ook door moeten worstelen toen, maar nu is het allemaal zo duidelijk.
Je hebt ook 16 midikanalen, als je die zinvol gebruikt en je weet op welke je bcr en op welke je plugin stuurt
valt het allemaal reuze mee.
Als ik niet alle knoppen op 1 preset krijg maak ik er gewoon nog een 2de die er net achter ligt en als je dan een ander midikaneel gebruikt kan je je 128 CC's opnieuw gebruiken.

Of als je een multitimbraal instrument hebt kan je dus tenminste 16 voices achter elkaar beleggen.
Zo heb ik elke functie van Stylus RMX belegd op de bcr, daar ben ik idd. wel 2 weken aan bezig geweest maar dat rendeert zich 2 jaar later nog steeds.

1 van de leukste dingen die ik ermee gemaakt heb, was een stepsequencer waar de led's meelopen op de bcr.
Hiervoor heb ik WOK's Clockwork plugin laten aanpassen zodat je de led's ook kon toewijzen aan CC's.

Aan een preset voor de sylenth1 ben ik ook begonnen maar als je de jouwe verkocht hebt, maakt het niet meer uit.
Ik heb er ondertussen 2 ;)

Mijn preset was prima, voor sylenth - als ik enkel de bcr zou gebruiken. Maak ik weet nog dat als je te snel door de presets v sylenth scrolt gans de zaak crashte. Weer een reden om weg te blijven van de computer.
Want een plug die crasht, betekent vaak dat de DAW vrolijk ook fucked is. Hoera, uren werk voor niks

Back