Reason Rack Extension verzameldraad

Nou Niel die Redominator is best goed in monophonic mode, maar als je polyphonic gaat werken is echt in een keer mijn 8 core maxed out!
Geef dat ook even door aan de developpers als je wilt :)

En wij alpha juno eigenaars maar denken dat Niel een leuke patchbank voor ons online ging zetten ;-)

8o) hehe, bijna ..... https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1690462#post1690462

Nou Niel die Redominator is best goed in monophonic mode, maar als je polyphonic gaat werken is echt in een keer mijn 8 core maxed out!
Geef dat ook even door aan de developpers als je wilt :)

M'n i7 3770 draait er meerdere tegelijkertijd ?
Ook op het betatest forum is performance altijd goed bijgehouden bij iedere nieuwe versie.

Kan je mij de reasonfile sturen via linkje in pb ?

Ey Niel
Probeer anders een preset in het mapje "pads" en speel een 4-stemmig akkoord. Dan zal je zien dat in een hele lege song de cpu al tegen zijn grens aan loopt.
Ik stuur indien nodig later even een reason file naar je.

Ik heb pad "morning after" gepakt, en kom niet verder dan 3 cpu streepjes bij snel achter elkaar aan spelen, 4 noten akkoord. Zelfs met 8 noten kom ik niet boven de 3 streepjes, als de noten eenmal aangeslagen zijn zakt ie gelijk naar 2.
Wat is het exacte type cpu die je hebt ?

Een 2010 mac 8-core.
Ik denk dat het ook met de release polyphony te maken heeft. Als je van het ene naar het andere akkoord gaat. Als ik de release dicht draai is het te doen. Het zou handig zijn als je release polyphony in kan stellen.
Maar mooie softsynth hoor, die hoover en ook andere presets lijken behoorlijk op de echte juno. Ik heb ze hier naast elkaar staan.

Was even zoeken maar je hebt dus een mac pro met intel E5620 dual cpu's.

CPU benchmark scoort ie 8206, net ietsje minder dan de 9420 hier dus zo'n grootprestatie verschil is vreemd.
Draai je nog extra prg's op de achtergrond die zwaar zijn ?

Als ik de release dicht draai is het te doen. Het zou handig zijn als je release polyphony in kan stellen.
Ik trek bijna met elke VST m'n macbooks plat,, Da's idd de release,..
Ik denk dat elke VST zonder "Polyphony limiter" dat heeft, sylenth 1 heeft dat ook,, een max polyphony..
Hardware synths hebben dat van nature, ..

Potver, die RE's zijn echt geëxplodeerd qua aantal. Waarom kom ik daar nu pas achter (ben net een maandje op R7 overgestapt)? Wel een woud om doorheen te komen, in ieder geval veel dank voor het overzichtelijk maken!

En ik weet van een stuk of 10 die er nog aankomen zelfs.

- RP punch clap versie
- eentje waar ik niks over kan zeggen
- 2 pedaal fx van blamsoft zoals de dc-1
- u-he satin
- peff alias 8
- 3 x BHK sample prototype
- paars device van wizz audio die net de groene table oscilator uit heeft (vermoedelijk additieve synth ?)

En waarschijnlijk nog dingen die ondergronds gehouden worden en ineens in de shop komen.
Daarnaast broeit het van de geruchten over RE SDK 2.0

ReDominator klinkt erg goed! Qua klank niet helemaal gelijk aan de Juno, maar komt er dichterbij dan de Juno Vsts. De ABL2 (303) blijft mijn favoriete software emulatie voor Reason, deze vind ik zelfs beter dan de meeste 303 hardware clonen die ik heb gehoord.

Verschillende mensen op het reason forum zijn bezig om random patch generators te schrijven voor de ReDominator. Bijgevoegd zipfile met windows en mac prgs. Gebruiken op eiegn risico !
De windows versie schrijft patches naar c:/temp/redominator maar dat kan je natuurlijk zelf aanpassen in de .bat file.

Er zijn mensen bezig met een php webbased versie :)

Attachments

• random redominator.zip
    1,1 MB · Bekeken: 110
Nieuwe RE van Peff, een controller RE (voor bij de hardware, maar ook stand alone te gebruiken natuurlijk)

32 euro - https://shop.propellerheads.se/product/alias8-cv-controller/

p18dmon60b1ald105l13vj1cip1gmg3.jpg

p18dmonnod4ha163fq3m1odtbmu5.jpg

p18dmoqa6j1dsbana1reg1mco1vl6b.jpg

Alias8 CV Controller Rack Extension features 16 rotaries, 9 faders, 8 toggle buttons, and 8 momentary buttons, each with dedicated CV output sockets that allow you to directly control other Reason Rack devices or device chains/groups. For those with complex configurations that require dynamic real-time changes, the Alias8 provides a central performance hub for controlling Reason Instruments, Effects, or any device groupings in the Rack. If it can be automated, you can control it with the Alias8.

Those who registered for updates from PEFF are eligible for the special introductory price. Please check your email for the Alias8 CV discount code, as well as the discount code for Livid Hardware products!

Back