Reason Rack Extension verzameldraad

tromgeroffel:

We hope you enjoy Polysix, We have some big things in store for Reason in 2013 and we've been extremely busy but we will find some time for development...

Thanks for your interest

Korg

Iedereen schreeuwt "WAVESTATION!" op het reason forum. Laten we het hopen.

kiekeboe !! uit het niets is kitchensync in de shop: http://shop.propellerheads.se/product/kitchen-sync/

En dat op zondag ! Wel wat aan de prijs met 25 euro, naar mijn mening.

p17fjjk2s01d7q115k7d12mm1l167.png

p17fjjnd7815b2mj0106895h1s8c9.png

mijn god! het gaat maar door, ik vond reason al super onoverzichtelijk met de eigen plugs in het verre verleden, je zal je nu wel helemaal de pleuris scrollen met deze stacks
is deze 3rd PTY reason meuk trouwens al een beetje gehacked? of is het echt kopuh kopuh kopuh (hoef geen hacklinks hoor, geen interesse in reason, maar gewoon benieuwd of ze sinds hun codemaster dongles nog een beetje in de luwte van de hackers kunnen blijven)

hey man :D

Ik vind het verre van onoverzichtelijk. Ik weet precies welke RE ik in welke situatie wil pakken. Overzichtelijker dan de bergen vst pluggins (waarvan een groot deel gratis) waarvan je niet weet welke je nou moet kiezen en je teveel tijd kwijt bent met test luisteren. Van tevoren heeft reason alles al in een categorie geplaats (creative/studio/instr/utilities) Voor bepaalde dingen vind ik die beperking van keuze echt een zege. Bijvoorbeeld, ik moest vandaag een lpf automaten op een audio spoor. Dan heb ik met al die RE's die ik heb gekocht als het gaat om geluidskwaliteit de keuze uit de synapse af-4 (moog filter) en de YOkO 3 band splitter (linkwitz riley filters), waarvan ik dan de middenband gebruik zodat ik instant lpf en hpf heb. De af-4 kleurde teveel, dus werd het de YOKO op 12 db. De rest is niet aan de orde. Voor alles in Reason heb ik nu een specifieke kwaliteitsvervanging. Compressen doe ik met de softube FET compressor, de rest van de compressors laat ik met rust (behalve dan soms de ssl channel compressor op sommige vocals) omdat die op geen enkel vlak beter klinken, eerder slechter.

Het rack wordt snel vol inderdaad, maar je kan meerdere rijen naast elkaar zetten in plaats van alleen maar onder elkaar, ik heb net getest tot over de 20 rijen. Als je op de mixer zit kan je onderaan het kanaal op rack drukken, dan vlieg je gelijk naar die modules van dat kanaal in het rack. Aangezien ik altijd met combi's werk zit ik dan gelijk in de goeie combinator. Hoeft niks te zoeken, zoals het aan en wegklikken van vst schermen in cubase (versie 6). En je kan racks inklappen he. Als je ergens klaar mee bent minimaliseer je ze gewoon.

Ik heb wel de suggestie gedaan p het feature forum om instelbaar te maken welke modules wel en welke niet beschikbaar zijn via de snlekeuzes, want al die oude modules gebruik ik niet meer. En dingen als Kong en Pulveriser laat ik ook altijd links liggen, net als veel halve rack units die nog uit reason 1.0 kwamen zoals de reverb, phaser, distortion ed.

Wat hacking betreft, niks gehackt. Nog steeds kopeh kopeh kopeh. Laatste gehackte versie is versie 5 (zonder het bij prg Record), voordat audio recording, de ssl mixer en de rack extensions erbij kwamen (de extra modules in reason 6.0 zijn stiekem ook re's, bleek achteraf). Volgens mij is zo'n lang tijdsbestek alleen gelukt door partijen als TC electronics (powercore) en UAD. Het is alweer 3,5 jaar geleden sinds Record uitkwam met de usb Ignition Key.

Jammer dat sugar bytes al vrij snel huilend wegrende na vernietigende kritieken, hun rack extensions waren ook gewoon ver onder de maat voor die prijs, zeker als je hun vst geweld kent. Vervolgens schuilen achter dat de SDK te beperkt is terwijl andere developers wel leuke dingen maken met exact dezelfde tools. Hopelijk komen ze later wel terug, als de SDK meer naar hun smaak is, ze kunnen het zeker wel !

Als ik het forum goed gelezen heb liggen er 43 goedkeuringen te wachten na oud en nieuw voor nieuwe toevoegingen in de RE shop .... Dat is gewoon een verdubbeling ofzo van wat er nu al is. Het wordt ook steeds meer kiezen en de prijzen zijn nu bij nieuwe RE's over het algemeen lager door meer concurentie, nu al !

Ik vind het echt mooi wat er zo bereikt wordt. Mooie stabiele goed geïntegreerde omgeving met nu ook al deze plugins.... and counting...

Ik zou het wel overzichtelijk vinden als de standaar synths en fx met terugwerkende kracht worden omgezet naar te kopen plugins. Ook een must is groups/busses in de ssl mixer. Hopelijk zit dat in Reason 7!

Lekker bezig Niel indeze draad!

Een CV logic gate in de shop: http://shop.propellerheads.se/product/truth/

p17ght8ne31spajc7d2r1fg9rj93.jpg

p17gie57ua1109t4k1gtd1eu51j603.jpg

Truth is a versatile control voltage logic gate. With ten logic types (AND, OR, NAND, NOR, XOR, XNOR, A, NOT A, B, NOT B) on five channels and multiple signal test and output modes, Truth will expand your modulation capabilities in amazing ways!
Truth embraces and radically extends the possibilities of the control voltage logic gate for synthesis, sequencing and sound design.

Each of Truth's five channels has ten types of logic gate available: AND, OR, NAND, NOR, XOR, XNOR, A, NOT A, B, NOT B. Gate type is CV controllable for maximum tweakability.

Truth can test any kind of input, from gates to LFOs to random signals. You can test for either signal greater than zero or signal rising, allowing for split-second edge detection.

Output is not limited to binary gate result: you can output the minimum, maximum, or difference between the signals as well, dramatically expanding the range of application.

Every input, output and logic operation is metered so that you can see exactly what is happening.

Lijkt me voor mij persoonlijk erg prettig bij het mixen en masteren. Wel jammer dat het Reason platform niet veel grafische mogelijkheden heeft, waardoor deze plugin (blijkbaar) maar 31 banden kan tonen en/of ook niet een frequentie-tegenover-tijd view...

Waarschijnlijk komt de autoArp morgen (vandaag dus) in de shop.

Verder is de produkt pagina online: http://www.black-and-orange.com/re/autoarp.html

* Since AutoArp is not a physical hardware device, the "removable faceplate" is a conceptual reference to the planned future release of a tablet version of AutoArp which will read and write .repatch files allowing patches to be edited/created on the tablet and then loaded into AutoArp Rack Extension. Details and release date TBA.

Het grootste probleem wat ik hier mee zie is dingen delen; hoe gaat 't in z'n werk als je een project van iemand anders opent die een RE heeft die jij niet heeft? Zou dan mooi zijn als je een soort webservice had die er dan gelijk een audiotrack van maakt, op de manier waarop Photoshop bijv. fonts rendert als pixels als je het lettertype zelf niet hebt geinstalleerd.

Render naar audio track, probleem opgelost. Laat je originele midi spoor staan, die zal geen geluid geven omdat deze wordt vervangen door een kartonnen versie bij diegene die hem niet heeft. Dan kan diegene die hem wel heeft later alsnog dingen veranderen als dat moet.

Back