Zou iemand deze vette synthsound kunnen omschrijven?

beun_co

Stamgast
Hallo, ik kwam deze avond terrecht bij een producer nl. Mord Fustang > mega vette shizzle > hier kan u een track horen van hem >http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJcYiffzZtE > en gans in het begin hoor je op de achtergrond zo n fijne whistle maar de sound waar ik naar opzoek ben ben is die chordsound (die sound die je gans in het begin op de voorgrond kan horen) > deze gebruik ze veel voor in glitchstep. Kan mij iemand uitleggen hoe je deze kan maken of met welke vst ik deze kan bekomen?

Hier nog een vet nummer van Mord Fustang > boordevol vette sounds

Merci op voorhand voor uw moeite!

mvg 3s

die chord is zo te horen aan zijn steriele plasticitiet een paar zaagtanden, compleet gestript van A,D en R qua env...
mijn gok is 1 of ander orgeltje met dynamische chordmem... maar het kan nutuulk ook gewoon gespeeld zijn met een synth :D
iig... zaagtanden dus... chords met een sub key...

Wat verder in de track, rond 1;30 hoor je duidelijk PWM. Misschien gemixt met een zaagtandje, maar meer is het niet. Eventueel een sub-osc een octaafje lager dan de andere osc. Filter grotendeels open, zaagtand/pwm chordje eronder spelen, en geen ADSR, gewoon simpel aan/uit. Langzame chorus om het breed te maken, tadá.

Polysix is een perfecte synth voor dit soort dingen (net als vele anderen die dit uiteraard ook kunnen).

Edit:
Sub-osc is geeneens persé nodig, als je gewoon een akkoord speelt met een octaafje daaronder gewoon de grondtoon/basnoot krijg je dit soort 'chordjes'

Laatst gewijzigd:
Hi 6 trak, ik ga het es testen met de polysix van korg. Ik werk meestal zelf met sylenth of massive. merci man

grtz

Hi 6 trak, bij dit voorbeeld moet u eens luisteren op min 1.50 daar kan u hem ook goed horen. Kan u nog eens duidelijk uitleggen hoe ik hem met de polysix kan maken aub? U zou mij daar een enorm plezier mee doen. merci makker!

veel dank op voorhand

het is gewoon een orgelgeluid op waarschijnlijk een polysix ?
met geen of zeer weinig modulatie op vcf, en vco, sustain hoog, a/d/r kort, 2 oscilators zaagtand 1 0ctaaf apart of 1 zaagtand met de tweed sinus, als dat gaat op die polysix ( even kijken )
oeps hij heeft er maar 1, dan zou ik beginnen met een zaagtand en de subosc erbij...
je zou het bijna op een solinatransistor orgel kunnen namaken, als er niet soms wat leukere effectjes op zouden zitten( frequentieverhoging en zo. )
en het chorusje..

leuke muziek trouwens, kon ze niet

Eigenlijk is het zowat de simpelste synthsound die er bestaat: gewoon een akkoordje van een paar zaagtandjes, met het filter grotendeels open. Stereo (langzame) chorus voor die brede sound, en daarnaast is het gewoon puur de speelstijl qua akkoorden enzo.

Een andere reden dat het misschien vetter in het voorbeeld klinkt dan in jouw track, is de enorme lading compressie die er op Mord Fustang track zit.

Hi Bob, idd daar heeft u wel punt ivm die compressie maar ik ga het toch eens uittesten of ik tot het resultaat kom. Alvast dikke merci.

ik vermoed dat het een moog source is aan het karakter te horen. effect is duidelijk een ring modulator waarschijnlijk van korg.

dacht ik ook al ,
zat er bij het vorige stukje ergens een frequentie verhoging in, dacht ik, derhalve
of had de topic starter iets anders in gedachte ?
dacht het niet

ik vermoed dat het een moog source is aan het karakter te horen. effect is duidelijk een ring modulator waarschijnlijk van korg.

Een Moog Source? Flink (strak) multitracken van de losse nootjes wordt dat dan.. Maargoed, het zóu kunnen natuurlijk. Al zou ik ook niet raar opkijken van een simpel transistororgeltje

Back