Zou iemand deze vette synthsound kunnen omschrijven?

Iedereen is zo overtuigt maar het kan echt zoveel zijn! of

het is een synthetisch moog "orgeltje" x3 ofzow. met een zooi mod en flink wat saturatie. je kan het goed horen helemaal op het eind waar de mod uit gaat en er ene layertje overblijft.

Hey relexted, zou het lukken met de minimoog denkt u? Blij dat er nog mensen zijn die nog een normaal answer geven op mijn vraag. Moest iedereen alles weten in het leven zou het toch ooooo zo saai zijn. Die titel van Topic starter mag men wel achterwege laten. Dank u. Relexted toch merci voor uw reactie.

het kan echt zoveel zijn!
pcies... het gaat niet om het pcies uitlijnen welke SYNTH het is maar de opbouw middels SYNTHESE...
Hey relexted, zou het lukken met de minimoog denkt u?
dat kan je alleen bepalen als je de sound kan analyseren en daarna kan vertalen naar synthese en daarvoor moet weten welke parameters nodig zijn...

Idd en ik moet eerlijk zijn dat dit misschien wel een probleem gaat vormen voor mij > eventueel wat presets tweaken.

als je het juiste akkoord te pakken krijgt met chorus dan ben je al over de helft. maar dat is allemaal al gezegd. Als jij daar de minimoog voor wilt gebruiken.. dan is de vraag hoe je met de minimoog die sound maakt. Figure it out! ik zou dat persoonlijk met massive doen denk ik. Een orgeltje met massive is vast wel een tutorial van ergens? http://www.massivesynth.com/tutorials/creating-organ-lead-ni-massive/ mocht t nergens naar klinken. ik heb niet gekeken..:D

Laatst gewijzigd:
vind het geluid wat dun voor moog..

Ik denk dat heel veel mensen die accoorden in het begin uit aan het leggen zijn, terwijl er een seconde of wat later een soort simpel fluit geluidje doorheen komt.

Het klinkt als een sinus met een sinus LFO op de frequentie van de oscillator met veel chorus en wat echo, en ik denk dat er ook wel een beetje portamento op zit. Soms maken ze de sine wave door het filter vol op resonantie te zetten en verder geen oscillator te gebruiken.

Wat is dat tegenwoordig... Of ik merk dat ik oud word.
Als je vroeger een basgeluid dat breed en diep klonk zou moeten beschrijven, zou je dat vet noemen.
Nu is alles dat meer dan leuk is ineens vet.
Het geluid dat de ts aanduidt zou ik als een droge gedetunde pulse beschrijven :-)

Wat is dat tegenwoordig... Of ik merk dat ik oud word.
Als je vroeger een basgeluid dat breed en diep klonk zou moeten beschrijven, zou je dat vet noemen.
Nu is alles dat meer dan leuk is ineens vet.
Het geluid dat de ts aanduidt zou ik als een droge gedetunde pulse beschrijven :-)
Zoals je zelf al zegt, dat was vroeger, dus nu niet meer, want het is nu niet meer vroeger.

vet cool
mega
zo heet dat tegenwoordig.
vroeger was het toll en supergeil

Back