Virus Ti LFO

Oleg

Nieuwkomer
Hey,

Ik wil een simpele blokgolf uit mijn Virus toveren, maar ik blijf maar dat lfo effect horen en ik krijg het er niet uit. Ik heb osc 1 gewoon op pulse staan, geen detune ofzo. Verder staat osc balance gewoon op -%100. Bij de LFO en matrix section staat alles ook uit en op 0. Wie kan mij helpen?

Thanx!

Niet dat ik weet, hoewel het wel klinkt als PWM. Weet je waar PWM nog kan zitten? Misschien kijk ik er wel overheen

Ik maak die blokgolf trouwens vanuit een init preset. Misschien zitten daar nog standaard instellingen in die dit veroorzaken.

Lijkt me sterk, de init preset is altijd een 'lege' preset, tenzij je hem ooit natuurlijk eens hebt overschreven. Heb zelf nog nooit met een Virus gespeeld, maar die PW pot zit normaal gezien bij de oscillatorsectie. :) Dus misschien al je osc's is checken?

Ik heb alles gecheckt maar ik heb niks van PWM of iets wat het nog kan beinvloeden gevonden. Wat ik wel heb opgemerkt is dat, vreemd genoeg, als ik een noot aansla via mijn midi-keyboard dat lfo effect gewoon te horen is, maar als ik een noot aansla via de piano roll van mij daw is de lfo verdwenen!

En als ik een noot aansla via mijn keyboard en ik draai de phase init van mijn Virus helemaal open is de lfo ook weg. Maar dit moet gewoon op te lossen zijn zonder de phase init te moeten gebruiken..:erm:

Dan ligt het aan je midi klavier , toch.
Je kan een noot opnemen op je daw en eens naar de midi event list kijken.
Normaal moet je dan alleen een note on en een note off message zien.

Sorry, maar vanaf hier laat mijn kennis me een beetje in de steek. Weet iemand van jullie waar ik een lijst met midi events in Fruity Loops kan vinden en hoe ik die aftertouch-modulatie naar PWM op 0 kan zetten? Op Google kon ik dit allemaal ook niet vinden.

Alles wijst er idd op dat mijn keyboard iets niet goed doet. Ik heb een midi noot ge-record in de piano roll met mijn keyboard en toen was de lfo aanwezig, daarna heb ik gelijk er naast een noot gewoon met mijn muis erbij gezet en die was idd weer zonder lfo, in 1 dezelfde paino roll.

als ik een noot aansla via mijn midi-keyboard dat lfo effect gewoon te horen is, maar als ik een noot aansla via de piano roll van mij daw is de lfo verdwenen!
duidelijk; dan zit het in het midi keyboard... heb je toevallig de modulatie wheel/stick/dinges niet helemaal op 0 staan?

Nee, ik heb 1 soort van joystick die naar boven, links en rechts kan, maar die veert altijd vanzelf weer terug..

Ik heb een Roland A-500Pro. Zoals jullie op het internet misschien kunnen zien heeft die ook een aantal drumpad knoppen, als ik die indruk hoor ik de synth ook gewoon zonder lfo effect.

Hehe, ik heb het probleem opgelost! Ik heb mijn midi-keyboard opnieuw opgestart en ik zag een lampje aan gaan bij een optie die 'upper' heet, dat lampje stond eerst nog op 'dual'. Ik denk dat mijn midi-keyboard steeds twee keer dezelfde noot tegelijk heeft aangeslagen en doordat de 2 waveforms niet helemaal gelijk liepen kreeg je dan dat lfo effect.

Het keyboard staat nu in ieder geval weer op 'upper' ingesteld en dat geeft geen problemen meer.

Bedankt voor de hulp, mensen!:halleluja

Dus je hebt in die twee dagen dat dit topic loopt niet eens geprobeerd om je midi keyboard uit- en aan te zetten? :bekdicht:

Dus je hebt in die twee dagen dat dit topic loopt niet eens geprobeerd om je midi keyboard uit- en aan te zetten? :bekdicht:

Tuurlijk niet, als je een lfo hoort is het niet echt voor de hand liggend dat dat aan je keyboard ligt.

Tuurlijk niet, als je een lfo hoort is het niet echt voor de hand liggend dat dat aan je keyboard ligt.
En toch lag het eraan. Dus tijd om je definitie van "voor de hand liggend" wat bij te schaven.

achja, zo'n dingen gebeuren.

Herinner me nog hoe ik na een poosje zoeken op een "advanced driver" schakelaartje van mijn Edirol keyboard ben gestoten. Dooo'h !

Hahah inderdaad, we hebben allemaal weleens van die momenten. Ondergetekende niet op de laatste plaats! Wij hebben weleens de Heinekenhelpdesk gebeld omdat de tap het niet meer deed. Bleek de stekker er gewoon niet in te zitten :stupid:D Maar we hadden een excuus, want al behoorlijk bier op..

Was trouwens wel een erg leuk gesprek: "We kunnen zo lastig helpen als jullie zo druk blijven schreeuwen." "Ja maar hey, dat komt door jullie bier!"

Back