Combinatie 2 voices, los van elkaar octaafhoogte bepalen moet kunnen toch?? Motif XS7

Royoz

Stamgast
Combinatie 2 voices, los van elkaar octaafhoogte bepalen moet kunnen toch?? Motif XS7

Ik heb laatst een Motif XS7 gekocht. Prachtige geluiden.
Nu weet ik hoe ik een split moet maken.
Bijv. Orgel links en Sax rechts.
Het orgel klinkt uiteraard te laag. Dus vink het orgel op mijn display aan en
zet het 2 octaven hoger, zodat met de linkerhand op goede hoogte gespeeld kan worden.

Nu ik hierna weer de Sax aan vink, is deze ook met 2 octaven omhoog gegaan, wat ik dus niet wil!!

Hoe kan het los van elkaar (sax en orgel) de octaaf hoogte veranderen?
De handleiding (zowel Engels als Nederlands, geprobeerd, geven niet het gewenste resultaat.

Ik zal vast 1 klein dingetje fout doen, maar wat?
Wie kan mij helpen? Wil nl, graag de presets instellen voor het komende optreden met een coverband. Hiervoor is dit essentieel!

Alvast bedankt.
Gr. Roy

split je de Voices in Performance mode of Master Mode?
In performance mode moet je onder edit en bij part 1 of part 2 de transpose in kunnen stellen.
Bij Mastermode kan je per part de octaaf instellen.
Ik denk dat jij de globale octave up/down aanroept die toegepast wordt op de hele synth, ongeacht de voice die je geselecteerd hebt.

Hallo, bedankt voor je snelle reply.
Ik probeer het volgens de handleiding te doen, en split de voices in performance mode.
Echter zie ik bij dan bij edit, in een geen enkel (sub) menu, dat ik per voice kan transponeren, en in mastermode ook niet per voice apart de octaven regelen.

Alleen bij utility knop kan ik wel tranposeren/+octaaf regelen, maar niet los van elkaar.
Het is net wat je zegt, als ik verander, dan veranderen beide voices...

Ik heb gelezen dat deze synth dat wel moet kunnen, zit er misschien een kleine instelling niet goed?

O ik snap m denlk ik al. Als je in je performance of in master op de EDIT knop drukt krijg eest alleen t common edit menu te zien voor de hele performance en niet per part. Dan licht als het goed is ook de common edit knop op naast de numerieke knoppen.
Als je in die modus zit en vervolgens op knop nummer 1 drukt krijg je de edit mode van part 1 te zien. zo kun je door alle parts gaan.

Heb iets geprobeerd, maar dit lijkt verre van praktisch:
In performance mode, naar category search, Kiezen uit LayerSP,
een orgel combinatie, met al een standaard splitsing en daarvan de instrumenten vervangen.

Ik kan het opslaan, maar moet het dan wel overschrijven op 1 van de 128 beschikbare fabrieksinstellingen. Dus geen lege User o.i.d. beschikbaar :-S

Dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Top hij doet het :-D De common edith stond aan, wist dat het iets kleins was, zo kun je toch al een dag mee aan het kloten zijn :-) Super bedankt! kan ik m dan ook in een leeg slot opslaan?

Yamaha heeft volgensmij als wel alle performance nummers gevuld met presets. Moet je gewoon ff kijken welke je niet meer wilt gebruiken en die overschrijven.
Alleen in voice mode heb je echte presets dacht ik.

In het geval van performance en master wel.
Je voices zoizo niet. Die zitten allemaal onder de PRE banken. En om je voices gaat het natuurlijk ;). Je performance en master zijn aleen combinaties van voices.

Back