4Front Piano Module 1.0 VSTi (free)

matt second

acid management
Staff member
George Yohng van 4Front heeft een hele mooie piano VSTi module gemaakt

http://www.yohng.com/vsti/

kost weinig CPU en is de meest efficiente piano module tot nu toe , is 7 MB , en klinkt volgens George beter dan een Gigapiano

Probeer hem uit en laat eventueel commentaar achter op zijn site.

nah demo's klinken goed. Heb em al geinstalled staan. TIs dak zo moet werken dus kan em pas vanaaf testen. Waar ik hier dus wat over post. Maar de demo klinkt formidabel...

Ik gebruik de laatste tijd zoveel vsti's. Als de processor overbelast is wil ik meestal nog ergens een pianootje hebben. Dit komt dus goed van pas:D

Bij installeren moet je alleen effe goed opletten of het installatie-pad wel klopt. Bij mij stond er een spatie tussen VST en PLUGINS (?).

Interessant!

Bedankt Matt!

toch mooi dat iemand de moeite neemt om zoiets te maken, en dat het dan ook nog draait op zo'n laag processorverbruik!
aan de andere kant klinkt ie natuurlijk niet echt beter dan Giga of The Grand. hij is nogal overstuurd naar mijn idee en de velocities worden ook nauwelijks gebruikt; het is zegmaar hard of helemaal geen geluid, niks er tussen in.
maar zeker een goed experiment. misschien als versie 2 net iets meer processor eist maar gewoon helderder en gevoeliger is... dan wordt het echt een kwaliteitsproduct.

in cubeest issie dus takke traag in synthedit super snel maar daar klinkt ie weer van mindere kwaliteit... Weet niet maar het lijkt erop dat het soort van sampleplayer is ofzo wat er nu is gemaakt?

Al met al, het geluid van de piano is perfect vind ik. Klinkt helder en goed. Velocity gevoeligheid is minpuntje inderdaad en ook jammer dat je bijvoorbeeld alleen deze piano heb en geen andere of dat je wat dingen ofzo kan instellen. Maar toch zeker vor 1e versie is dit een toppertje. Voor dat geld ;) (geen geld duzz...)

De beste grand piano sounds komen naar mijn idee echt neer op een mega grote sample library inclusief velocity layers, want die zijn belangrijk bij piano.

Back