Ableton en Waves Plug Ins

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Moes88

Nieuwkomer
Goedemorgen,

Ik heb onlangs ableton op mijn nieuwe laptop geinstalleerd. Ik werk graag met de Waves bundle dus deze ook geinstalleerd in de VST map. Als ik nu Ableton opstart zie ik wel dat hij mijn plug ins ziet ( er komt zelfs zo een W'tje van Waves) maar als ik dan in mijn VST map kijk in Ableton dan zie ik deze hele map niet staan. Kan iemand mij helpen want dit zijn toch mijn favoriete plug ins.

Als een mac is dan vind ik het vreemd, want ik werk ook met deze en had dat probleem niet. Maar in windows zou ik niet weten...

Misschien moet je in de instructies goed bekijken waar je de bundel moet installeren. Ik heb de bundel geïnstalleerd als een gewone software en daarna werd automatisch opgeladen.

Je moet checken of die reageren ook.

Heb je al een mailtje naar waves en/of ableton gestuurd. Ik mag toch aanemen dat waves goede onderstuening geeft. Die pakketten zijn best prijzig.

Paul

Jah het is op windows, hij laad ze ook wel in Ableton maar ik zie ze nergens :S

Ik heb alleen die plugins geinstaleerd

Dan moet je het hele pakket weer installeren, als standalone software, dan kijken of Ableton leest de files. Als het goed is moet het lukken, zoals Paul zegt is een duur pakket en zal zonde zijn als het niet werkt.

Stand alone heb ik hem niet nodig aangezien ik ze als VST wil gebruiken op mijn midi en audio sporen. Heb al iets gelezen dat ik misschien de waveshells vst uit mijn VST map moet halen

Gewoon even de juiste versie downloaden in je waves useraccount.. Kan zijn dat je niet de laatste update hebt. En anders even waves mailen...

Ik vrees dat daar het probleem ligt. Of ben ik te wantrouwend?

Paul

Jah maar op mijn destkop pc werkt het wel gewoon dus dat is btj vreemd dan toch

Stand alone heb ik hem niet nodig aangezien ik ze als VST wil gebruiken op mijn midi en audio sporen. Heb al iets gelezen dat ik misschien de waveshells vst uit mijn VST map moet halen
heeft H2o je dat verteld? of was het Air deze keer :D the clues are there.....

Ha ha:P jah heb beide systemen op 64bit lopen, en bij de installatie vraagt hij zowel 64bit map als 32 bit map, beide in mijn VST map gezet. Als je Ableton start zie je ook dat Ableton alle plugins scanned alleen ze staan niet in de VST map

Zo werkt het niet. Je krijgt zo'n bundel en je installeert die in de computer zoals welke software je hebt en daar wordt een mapje automatisch met de vst's gemaakt. Vergeet niet de "registratie" in te voeren, anders krijg je hem niet aan de praat.

Als het zo niet werkt, dan moet je contact opnemen of kijken hoe dat correct moet doen via een handleiding van de site (dat ergens gratis te vinden is).

De waves plugins zijn niet zoals de andere plugins, zeg maar dat je iets download en dan "copy-paste" in je vst mapje. Je moet de bundel "installeren" en Ableton moet deze kunnen lezen.

Mijn laatste reactie op dit topic.

Lijkt mij dat er ook een slotje op moet daar TS heeft aangegeven dat hij de software niet langs de juiste weg heeft gekregen.

Paul

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back