Iemand ervaring met midi-out van TR-707?

Nisei

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een MAM ADX1 analoge drum module en mijn plan was om mijn 707 als sequencer te gaan gebruiken omdat deze zo'n fijne interface heeft. Helaas heeft de 707 voor midi-out maar 2 keuzes wat betreft mapping van de sounds maar goed, daar kan ik mee leven. Ik krijg het echter niet voor elkaar om ook maar enig geluid uit de MAM te krijgen via de 707. Met de ADX1 is niks mis want sluit ik hem op m'n midi keyboard aan dan kan ik de sounds wel triggeren. Iemand ervaring met de 707 en midi-out?

*
The MIDI triggering of external equipment / instruments is very limited. It can only be used in track play mode, and triggered notes can be no longer than the length of the original 707 instrument’s length. This should not be a problem if you intend for short triggers, but forget about sweeping strings and such.

Hij stuurt dus alleen MIDI note uit in track mode. Deze wijsheid komt uit http://www.synthfool.com/docs/Roland/TR_Series/Roland TR-707 Owner's Manual.doc en is nog waar ook. Externe apparatuur sequencen met een 707 doe je alleen als je echt niks anders hebt. Toen ik nog geen Atari had deed ik het wel op deze manier maar handig is anders.

OK, beide bedankt. Wel jammer trouwens. Ik zal es kijken of de MC-303 een optie is.

Doh, ik kies wel de foute apparaten uit zo te horen :(
Het enige wat ik wil is de ADX1 aansturen om die drumsounds te triggeren. Kan de 303 dat ook al niet?

Dat op zich wel, maar mijn persoonlijke ervaring met een MC303 is niet zo plezierig...puur voor de basics is een RM1X toch ook oké?

Back