Audio Quantizen op Midi (of audio)

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een vraag. Hier mijn situatie:

Ik werk in logic 9 pro.

Ik wil een slag gitaar quantizen op een snare drum. De drums zijn live ingespeeld, dus niet exact strak op de grid (soms een heel klein tikkie ernaast.) wat helemaal niet erg is en wat ik graag zo wil houden.

De slaggitaar speelt gewoon met korte aanslagen tegelijk met de snare. De zit gitaar zit er soms een beetje naast.

Wat ik dus eigelijk wil is de gitaar quantizen op de snare drum, is er een makkelijke manier om dat in Logic te doen, naast alles handmatig met de flex tool te verslepen?

Ik kan de snare (die audio is) natuurlijk omzetten in midi nootjes. Maar dan moet de gitaar zeg maar die midi nootjes volgen.

Alvast dank,
Gr,
Arne

Lastig... Dan zou je de gitaar ook naar midi moeten omzetten (slice to midi) en van daar bewerken.

Of leer strakker spelen?

Makkelijker om het in 1 keer goed te doen dan later te rrommelen ermee.

Als de gitaar er soms een beetje naast zit, dan hoef je niet elke noot recht te zetten, waardoor het uiteindelijk toch wat meer gaat leven. Gewoon diegene die ernaast zit lekker flexxen en de rest laten staan zou ik zeggen. Als geautomatiseerd al kon (ben het nog niet tegen gekomen) dan zet ie dus ook de aanslagen recht die je niet recht gezet wilt hebben.

kweenie hoe lang je loop is, en hoevaak ie ernaast zit...maar zo gepiept lijkt me...

ik vind dat met flex, zeker als er effecten op de gitaar zitten, helemaak kut gaan klinken.

je kan veel beter gewoon knippen in de editor en dan op z´n plek zetten.

:koffie:

Back