Ableton Live - clip als audio

Ik heb de ableton beta vandaag beetje zitten proberen. Voor wie het nog leest:

alle tips die ik hier gaf zijn per direct obsolete zodra dese versie live gaat.
Die nieuwe bounce functie is veeeeel makkelijker en super toegankelijk.

Gewoon clipje en time selecteren en dan CTRL + Alt + shift + j En daar gaat ie... Real time als er hardware in het spel is, versneld als t puur software is.

En hoppa klaar... Dit is wel een lekker QOL upgrade hoor. Ik was best tevreden met mn oude oplossing, maar dit is toch wel een stuk lekkerder werken nog.

Gewoon clipje en time selecteren en dan CTRL + Alt + shift + j En daar gaat ie... Real time als er hardware in het spel is, versneld als t puur software is.

En hoppa klaar... Dit is wel een lekker QOL upgrade hoor. Ik was best tevreden met mn oude oplossing, maar dit is toch wel een stuk lekkerder werken nog.
Top. Ik ga de update doen als hij live is. Moet binnenkort nog optreden en dan wil ik liever geen bugs 😂 maar dit is precies hoe ik het gewend was. Ideaal!

Met hardware dan ook gelijk in sync? Als ik normaal hardware record moet ik altijd nog beetje corrigeren.

Met hardware dan ook gelijk in sync? Als ik normaal hardware record moet ik altijd nog beetje corrigeren.
Ik heb een latency correctie gedaan in external instrument en die als template opgeslagen.
Maar vaak check ik, en corrigeer ik, het start punt ook wel ff.

Je moet denk ik hetzelfde resultaat verwachten als met een freeze/flatten actie

Ik bedoelde uiteraard "hardware latency".
Dat knopje linksonderaan in het external instrument device.

Meestal is dat voldoende voor mij om in sync te zijn. Met mijn synths (midi over usb) is er daarna niet echt correctie meer nodig (zit zelden meer dan 6-7 ms vertraging op nog.

Ik heb dat dan wel per synth ingesteld en opgeslagen als template!
(Door een stukje op te nemen en te kijken wat de vertraging was, en die vertraging dan in ext instr daar links onder in te vullen).

Dat trucje werkt bij mij niet voor alle hardware trouwens. Voor de tr8s moet ik altijd handmatig corrigeren als ik die met ext instrument gebruik.
Andere synths (waldorf quantum, opsix, motorsynth, bass station) hebben niet of nauwelijks extra correctie nodig.

Mn vorige post was misschien wat onduidelijk dus ik dacht ik zal nog wat detail geven.

Nee. Dit is alleen een verbeterde workflow om een stukje van een track te kunnen bouncen naar een nieuwe track. Heeft niks met midi naar hardware te maken. Midi latency moet je elders corrigeren.

Back