Tekort aan midi-in ?

Freelander

Ouwe rot
Hoi !

Ik heb de Tetra module (DSI) die ik aanstuur via een midi keyboard. De midi-in op de Tetra is dus "bezet".

Nu wil ik mijn drumcomputer (master) de tetra laten volgen, hoe sluit ik dit aan ?

Drumcomputer Midi-out naar Tetra midi-in, maar die is dus al "bezet"

Kan ik dit anders aansluiten zodat ik de Tetra kan blijven bespelen met het midi keyboard en tegelijk de drumcomputer de Tetra kan aansturen...

Midi splitter/merger...
24122589-260x260-0-0_M+Audio+Academic+Merge+2x2.jpg

Je zou je drumcomputer op de midi in van je keyboard kunnen aansluiten, misschien dat hij dan ook een clocksignaal meezend via de output.

Je zou je drumcomputer op de midi in van je keyboard kunnen aansluiten, misschien dat hij dan ook een clocksignaal meezend via de output.
signalen die binnenkomen op de IN worden alleen direct naar de THRU verzonden, niet de OUT... dus is er geen sprake van een merge...

geen mogenlijkheid om van de drumcom. naar midikeyboard in , midi keyboard out naar de tetra. allemaal het zelfde midi nummer? of kan dat niet?

Bedankt voor jullie reacties en ik zal de set-up vraag wat uitvoeriger beschrijven.

Tempest midi out naar midi in Tetra : werkt perfect, alleen hoe kan ik nu de tetra ook met een midi keyboard, of in mijn situatie de Blofeld keys bespelen ? (omdat de midi-in op de Tetra al "in gebruik" is)

Ik heb een midi merger (nexus plus) staan, die stuurt alle signalen van de Tempest door naar de midi in van alle synths(modules)
Ik heb ook een midi switcher (Nexus) staan (niet in gebruik) Die heb ik gebruikt om via een midi keyboard vier synthmodules te bespelen.

Kortom, hoe kan ik de Tetra bespelen via toetsen, terwijl de Tempest ook aangesloten blijft. Moet ik dan een extra midi merger erbij kopen ?

Laatst gewijzigd:
images

Als ik het goed gelezen hebt heeft je Nexus plus 2 midi inputs en 8 outputs.
Tempest out op midi in 1, midi keyboard out op midi in 2, deze worden dan gemerged......lijkt mij voldoende.

E N O R M bedankt ! Werkt als een speer.

Ik ben je erg dankbaar brz :halleluja:halleluja:halleluja

Hartelijke groet !

Back