sampler/ sequencer voor bas en string

plopje

Ingeburgerd
Hidieo wizzkids,

Ik ben op zoek naar een sampler sequencer maar het probleem daarbij is dat de meesten van deze apparaten vooral op het maken en creëren van drumloops geconcentreerd zijn. Daar ben ik niet in geïnteresserd (daar ik en band met live drums werken). Ik zoek derhalve een apparaat die goed is in het samplen van bassen en keyboard strings, waarna je deze geluiden weer kan loopen in eigengemaakte sequenses. Bestaat zo'n apparaat, en zo ja, wie kan er een paar opnoemen?

Veel dank!

Plop

"help help, mijn sampler kan alleen maar drums samplen!" 8o)

maar goed; als ik je goed begrijp heb jij de indruk dat samplers specifieke functies hebben. dat is niet zo. een MPC2000 mag dan wel een betere interface hebben om drums in te tikken dan andere samplers, maar samplen is samplen, hetgeen betekent dat je audio opneemt. maakt dus niet uit wat voor audio.

voor melodie-loops en baslijnen kan je dus in principe alle samplers gebruiken. de MPC heeft een sequencer dus dat is helemaal makkelijk. maar je kan natuurlijk ook een laptop met ableton live / reason / een willekeurige tracker nemen.

Hahaha,

Natuurlijk weet ik ook nog wel dat samplers in principe alles kunnen sampelen, maar het resultaat is vaak gewoon kut. De geluiden komen er zwaar vervormd uit en klinken vaak heel eng gedigitaliseerd. Komt omdat het vaak vnl Dj achtige grooveboxies zijn natuurlijk. En DJ's zijn geen muzikanten. Ik zoek gewoon een sampler sequenser die zo natuurgetrouw mogelijk opneemt, en niet eerst en vooral op drumgeluiden is gefixeerd. Ik zit idd te denken aan een Akai MPc 2000 /2000 R. Maar dat is puur wat ik erover lees op diverse sites. Schijnt alleen een hiphop box te zijn. Wel, ik ben niet hip en zeker niet hop. Wel een motherfucker, dus misschien toch nog wel geschikt.

Hahaha,

Natuurlijk weet ik ook nog wel dat samplers in principe alles kunnen sampelen, maar het resultaat is vaak gewoon kut. De geluiden komen er zwaar vervormd uit en klinken vaak heel eng gedigitaliseerd. Komt omdat het vaak vnl Dj achtige grooveboxies zijn natuurlijk. En DJ's zijn geen muzikanten. Ik zoek gewoon een sampler sequenser die zo natuurgetrouw mogelijk opneemt, en niet eerst en vooral op drumgeluiden is gefixeerd. Ik zit idd te denken aan een Akai MPc 2000 /2000 R. Maar dat is puur wat ik erover lees op diverse sites. Schijnt alleen een hiphop box te zijn. Wel, ik ben niet hip en zeker niet hop. Wel een motherfucker, dus misschien toch nog wel geschikt.

geachte heer/mevr. plopje :)

wat voor een buget bent u voornemens uit te trekken voor deze electronische escapade?

in afwachting van uw reactie verblijf ik hoogachtend

Ik geloof wis en waarachtig toch niet veel meer dan 600 euro.

In de hoop u hiermede afdoende geïnformeerd te hebben verblijf ik

Back