In E*F*F*E*C*T a smooth operator operating correctly...

De M-One is eigenlijk puur een reverb bak....maar daar istie wel errug goed in...

En met de DP/2 haal je gelijk twee verschillende fx in huis via 1 stereo uitgang ( wel 2 aux sends )...heel makkelijk dus.....en uit ervaring weet ik dat de DP/2 heel goed klinkt op een Virus en een Pulse....dat van die kleuring moet je niet zo serieus nemen,tis juist fijn dat ie het geluid iets aandikt,vooral als je met een digitale mixer werkt...

En die Boss VF-1 heb ik ook gehoord ( bij Faab ) klinkt ook lekker,maar is dat ook een dual fx ?

als je die behringer als distorsion "effect" wil gebruiken zou ik zeggen doen!is heel ranzig als je die gain opengooit ehehe

Origineel geplaatst door dione

En met de DP/2 haal je gelijk twee verschillende fx in huis via 1 stereo uitgang ( wel 2 aux sends )...heel makkelijk dus.....en uit ervaring weet ik dat de DP/2 heel goed klinkt op een Virus en een Pulse....dat van die kleuring moet je niet zo serieus nemen,tis juist fijn dat ie het geluid iets aandikt,vooral als je met een digitale mixer werkt...

duidelijke PUNT! :D

De M-One is eigenlijk puur een reverb bak....maar daar istie wel errug goed in...

Hooooooo wacht, dat suggereert dat een M-One alleen maar reverbs kan produceren en dat
is natuurlijk niet waar. :smeris:

http://www.tcelectronic.com/M-One
You can add incredible Delays, wide Chorus or enhance the details of your source material with the Parametric Equalizers. The M-One has even more algorithms, such as Flanger, Pitch, Gate, Expander, De-esser, Tremolo and Phaser.

Dat de D-Two een dedicated delay-bak is, is wel weer waar ;)

En die Boss VF-1 heb ik ook gehoord ( bij Faab ) klinkt ook lekker,maar is dat ook een dual fx ?

Beetje probleem met die DP/2 en 4 vind ik de wetenschap dat er dus geen onderdelen meer voor te krijgen zijn. Dus gaat ie naar de kl@ten dan is het maar te hopen dat iemand hem zo kan repareren en er dus schema's van heeft liggen etc.

Aan de andere kant lijkt het haast onmogelijk om iets vergelijkbaars te vinden (?).

De M-One is dan wel geen pure effectbak maar daar blinkt ie volgens mij wel in uit. Dus meer de natuur getrouwe effecten. Am I right?

Dan die VF-1. Daar hoor en lees ik inderdaad goede dingen (o.a. SOS) over. Heeft 2 ins en outs. En dan die digitale waarvan ik nog niet weet of dit werkt in mijn setup. Kijk ik thuis even na. Als dit werkt ga ik daarvoor natuurlijk niet met een externe mixer lopen klooien.

En kan ik zelfs nog een FX unit via de overgebleven inputs van de 01v laten lopen. ;)

Kom maar eens op de koffie...:koffie:

Kan je wat effektjes naast elkaar horen:

DP/Pro, VF-1, PCM-90,Pro R3 misschien help je dat een mening te vormen.

Lijkt me goed aanbod... drink alleen geen kofiie ;)

Maar lijkt me ideaal om de DP eens naast een VF te horen ja.

ik vind die mpx550 echt een gave bak zeker qua galm, maar de rest van zijn effecten zijn ook heel erg te pruimen!

Origineel geplaatst door Vizion
Hooooooo wacht, dat suggereert dat een M-One alleen maar reverbs kan produceren en dat
is natuurlijk niet waar. :smeris:

ik zei ook 'eigenlijk'....dit omdat de overige fx in de m-one meer ter ondersteuning zijn van de reverb,zeker in vergelijking met de fx uit een DP-2 of VF-1,die pure multi-fx zijn...

Humm... snap het volgens mij niet helemaal. In de handleiding van de 01v staat dat je kanaal 13/14 met de digitale kunt swappen, zodat 13/14 rechtstreeks op de stereo-bus gaan.

Wat bedoelen ze daar precies mee? Dat inputs van 13/14 rechtstreeks weer naar de master-fader gaan en dat de digi-in op de fader van 13/14 binnen komt?

Volgens mij werkt het zo dat de SPDIF input nu op de faders van 13/14 terechtkomen en je oorspronkelijke analoge 13/14 gemute worden, dus NIET naar je mixbus gaan.

Ben niet 100% zeker maar meen zoiets in de manual van mijn O2r te hebben gelezen, die heeft die functie ook.
Ik kan het vandeweek wel eens proberen, heb toch een patchbay voor SPDIF.
FF signaaltje van DAT ofzo op de stereomixbus routen...ben ook wel benieuwd...

Back