Jomox Airbase

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Ik lees hier regelmatig hele positieve dingen over de jomox airbase. Maar wat ik een beetje mis op het apparaat is de realtime controle (lees: weinig draaiknoppen).
Hoe kan je dat eigenlijk oplossen. Oftewel, wat is een makkelijke manier om het geluid te moduleren.

M.v.g.
de wereld van de bananen.

Voor Logic bestaat er een environment om de airbase te editen, voor Cubase waarschijnlijk ook wel. Op de site van Jomox is er ook een programmatje waarmee je de airbase kunt editen, ik heb dat toen wel niet aan de praat gekregen.

In Cubase VST kun je dit soort dingen volgens mij met een mixermap besturen. Die zijn in SX echter verdwenen voor zover ik weet. Natuurlijk kun je ook een midi controller kopen en die eraan hangen.

Ik heb goede hoop dat de man(nen) van Sound Quest een implementatie voor de AiRBase99 gaan bakken. Ze kenden hem namelijk niet, maar toen ik ze wat reveiws en cijfers had gestuurd kreeg ik een reactie a la "Oooppsss..." :).

Maar goed... dat kan nog wel effe duren en daar hebben we nu niets aan.

Ik heb al een keer die editor geprobeerd welke op de site van JoMoX aangeboden werd. Die deed het bij mij niet. Vanochtend kwam ik deze op het web tegen. Heb hem nog niet geprobeerd aangezien ik mijn AiRBase99 vergeten ben mee te nemen naar mijn werk ;).

Hier alvast de URL: http://sounds.mixedmodemusic.de/index_editbasex.htm.

Kon niet laten om hem hier toch even te installeren. En uh... het ziet er erg simpel doch doeltreffend uit maar ik twijfel alleen even of deze ook niet via JoMoX aangeboden werd (?).

Alle parameters per klank en een pull-down-tje voor de ge-sample-de klanken (die van de rimshot staat op het plaatje open).

Er is zelfs een step-sequencer met velocity 8).

Attachments

• edit-base.jpg
    edit-base.jpg
    71,9 KB · Bekeken: 88
Die van Jomox zelf is bij mijn weten iets anders, niet zo overzichtelijk vond ik (en werkt toch niet blijkbaar) . Misschien dan toch die airbase vanonder het stof halen :D

.....WAAR ZIJN DIE DRAAIKNOPPEN DAN ????

Origineel geplaatst door Bass
.....WAAR ZIJN DIE DRAAIKNOPPEN DAN ????

:confused: In de draaiknoppenwinkel? :confused:

Al meer mensen die het progje hebben getest?

Heb er gisteren maar heel even mee kunnen stoeien. Wat mij opviel was dat alles eigenlijk wel goed werkte m.u.v. de clap. Deze speelt ie reverse af (?). Kreeg dat niet goed via het progje.

Origineel geplaatst door krz
Dan maar mijn Xbase kopen? :P

Nee dank je, probeer hier juist een stap voorwaarts te zetten 8o) .

Nee dank je, probeer hier juist een stap voorwaarts te zetten

Idd. De Xbase 99 schijnt nu echt 1 van de betere drumcomputers van het moment te zijn. Dat wekt natuurlijk de interesse van veel mensen (inclusief mij), maar hoe je er praktisch mee kan werken is mij niet helemaal duidelijk. Zeker in het tijdperk waar iedereen met of analoog of VA wil werken vanwege de vele draai- en schuifknoppen.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Idd. De Xbase 99 schijnt nu echt 1 van de betere drumcomputers van het moment te zijn. Dat wekt natuurlijk de interesse van veel mensen (inclusief mij), maar hoe je er praktisch mee kan werken is mij niet helemaal duidelijk. Zeker in het tijdperk waar iedereen met of analoog of VA wil werken vanwege de vele draai- en schuifknoppen.

Heb je het nu over de Xbase09 of de Airbase99? :D

Heb geen last van die reverse clap, werkt uitstekend bij mij.

Heb net al effe zitten google-en en zag dat een reverse-functie in de Airbase99 zit. Tja... die functie gebruik ik dus niet maar zou wel eens op de preset kunnen zitten die toevallig actief was.

Zal heute abend even checken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Oops... kleine typo. Maar ik heb het natuurlijk over de Airbase 99. De Xbase 09 heeft al knoppen genoeg natuurlijk.

Tja, met dat progje kun je hem heel redelijk editten. Blijkbaar missen er een paar parameers zoals die reverse. Maar de "normale" edit-functies zijn keurig voor handen. En gratis!

Inderdaad, geen lfo control. Is wel redelijk slecht geprogrammeerd, maar het werkt tenminste ;)

Tja... tis echt basis editing. Dus puur de individuele klanken en that's it. Maar tis wel leuk met die step-sequencer erbij. Krijg je echt zo'n x0x-gevoel ;)

Daarnaast heeft het me al meer plezier bezorgt dan dat Midi Quest van $200,-.

BTW: die reverse zat inderdaad in de preset.

Back