rollemannn
Nieuwkomer
Hi Guys misschien kunnen jullie mi jhiermee verder helpen
Eerst mijn hardware en specs
AUDIO INTERFACE:
KOMPLETE AUDIO 6
SOFTWARE:
CUBASE 6 LE
PC:
Dual Core (amd) 2,1
4GB ddr2
500G HDD
Mijn probleem:
Zodra ik of een persoon begint te zingen door de mic
Hoor ik zuiver een delay (latency) heel kort op elkaar
Ik ben bezig geweest met latency en buffers ect alles zo laag mogenlijk te zetten
Maar constant hou ik dat hij happert op gegeven moment had ik via asio4all driver actief gezet dat werkte heel even op 128 buffer rate en 3 minuten later klapt hij weer weg ook hoor ik regelmatig (best veel eigenlijk) popjes en kraakjes dit komt puur van de mic af mijn gevoel zegt dat mijn pc het gewoon niet aan kan om hoog genoeg aan buffer rate te draaien zonder dat ik clicks pops of gekraak hoor hij clip ook best veel in cubase terwijl ik helemaal niet hard draai of zing
zou ik beter doen aan een nieuwe pc ? mainboard + processor + geheugen
ik zat te denken dan maar misschien aan een i5 3,0 / 3,1 met 8G geheugen
En een mainboard met 2x super speed usb ingangen
als dit mijn probleem is
daarom dus mijn vraag kan iemand mij hiermee helpen voordat ik best veel geld uitgeef voor een nieuwe setup voor mijn pc
En ook graag misschien iemand die weet of het beter is om INTEL te draaien dan AMD voor muziek opnames ?
hoor heel graag van jullie en mijn dank is alvast heel erg groot
mvg
piet
Eerst mijn hardware en specs
AUDIO INTERFACE:
KOMPLETE AUDIO 6
SOFTWARE:
CUBASE 6 LE
PC:
Dual Core (amd) 2,1
4GB ddr2
500G HDD
Mijn probleem:
Zodra ik of een persoon begint te zingen door de mic
Hoor ik zuiver een delay (latency) heel kort op elkaar
Ik ben bezig geweest met latency en buffers ect alles zo laag mogenlijk te zetten
Maar constant hou ik dat hij happert op gegeven moment had ik via asio4all driver actief gezet dat werkte heel even op 128 buffer rate en 3 minuten later klapt hij weer weg ook hoor ik regelmatig (best veel eigenlijk) popjes en kraakjes dit komt puur van de mic af mijn gevoel zegt dat mijn pc het gewoon niet aan kan om hoog genoeg aan buffer rate te draaien zonder dat ik clicks pops of gekraak hoor hij clip ook best veel in cubase terwijl ik helemaal niet hard draai of zing
zou ik beter doen aan een nieuwe pc ? mainboard + processor + geheugen
ik zat te denken dan maar misschien aan een i5 3,0 / 3,1 met 8G geheugen
En een mainboard met 2x super speed usb ingangen
als dit mijn probleem is
daarom dus mijn vraag kan iemand mij hiermee helpen voordat ik best veel geld uitgeef voor een nieuwe setup voor mijn pc
En ook graag misschien iemand die weet of het beter is om INTEL te draaien dan AMD voor muziek opnames ?
hoor heel graag van jullie en mijn dank is alvast heel erg groot
mvg
piet