Talkbox i.c.m. een synth?

Lacrosse

Rise of the Machines
roger.jpg

In navolging van de thread over de Sennheiser vocoder van Ben Liebrand werd mijn aandacht geprikkeld door de vermelding dat Roger Troutman gebruik maakte van een talkbox. De talkbox is van oorsprong een gitaar-effectpedaal maar kan natuurlijk net als een moogerfooger of een S.E. Stompbox prima gebruikt worden i.c.m. een synth. Het gebruik van een talkbox vergt volgens verschillende bronnen op het Internet behoorlijk veel oefening voordat een redelijk resultaat wordt bereikt en Roger zal wellicht nooit te evenaren zijn. Toch lijkt de talkbox me nog steeds een interessant gereedschap voor in de studio. Iemand ervaring met de talkbox?

ervaring? ja

Niet met synths, maar heb er een boel verkocht :)

Het zijn enorm dure en best wel storingsgevoelige dingetjes.

Zeker als je er een te hard signaal doorheenjaagt.
Er zit een membraam in dat erg gevoelig is voor overstuur. ( dan niet bij een auto maar een te hard signaal dus :) )

Ook het vocht dat je produceerd is niet goed voor deze dingen al zijn ze er wel voor gemaakt zou je zeggen

Re: Talkbox i.c.m. een synth?

Origineel geplaatst door Lacrosse
roger.jpg

In navolging van de thread over de Sennheiser vocoder van Ben Liebrand werd mijn aandacht geprikkeld door de vermelding dat Roger Troutman gebruik maakte van een talkbox. De talkbox is van oorsprong een gitaar-effectpedaal maar kan natuurlijk net als een moogerfooger of een S.E. Stompbox prima gebruikt worden i.c.m. een synth. Het gebruik van een talkbox vergt volgens verschillende bronnen op het Internet behoorlijk veel oefening voordat een redelijk resultaat wordt bereikt en Roger zal wellicht nooit te evenaren zijn. Toch lijkt de talkbox me nog steeds een interessant gereedschap voor in de studio. Iemand ervaring met de talkbox?

Geen ervaring met de talkbox,maar ik moet zeggen dat ik de sound die Roger uit zijn talkbox tovert te gek vindt.
"kippevel"

Ik wou dat ik die sound kon produceren!!

Roger&Zapp-Computer love/More bounce to the ounce

:maffia:

Back