Vraag over Moogerfoogers i.c.m. mono-synth

Dit gaat "boven mijn pet" helaas. Ik ben nog uit de tijd van de bakelieten 78 toeren platen...

Als het dus mogelijk zou zijn om elke MF apart te combineren met 4 verschillende mono synths, dus bijvoorbeeld de L.Phatty door de MF104 en de Voyager door de MF104 én MF107 ?

Zou dat dan ook kunnen ?

Wanneer je voor iedere Moogerfooger die je hebt een Aux kanaal op je mixer hebt, kun je iedere synth die op je mixer staat net zoveel (of helemaal geen) Moogerfooger meegeven als je wilt; dus ook dat van alle Moogerfoogers die je hebt.

Via Send/Return

Ok dan is idd je voorgesteld routing t beste.
Je mono synths via de Alesis-1 met send/return over je MF's in serie aan elkaar gezet. (je kan ze dan nog aan en uit zetten via de Bypass)
En de Poly synths over je Alesis-2 met de Lexicon op send/return. en dan Alesis-2 output doorsturen naar Alesis-1 (via kanaal 8 bv zoals je voorstelt).

Je mist dan alleen de optie om per mono synth te bepalen welke MF je gebruikt. Hiervoor moet je de voorgestelde meerdere aux uitgangen hebben. Dan kan je ze parallel aansluiten en bepalen welke MF je voor welke synth gebruikt.
En je kan je mono synths niet over je Lexicon laten gaan in dit geval.

Juist ja maar je gaat altijd een mix hebben van mono's naar een fooger. Dus je hebt bv geen apparte delayinstellingen per mono als je ze tegelijk gebruikt.

Beste synth liefhebbers,

Ik waardeer enorm jullie adviezen en ga vooralsnog voor de optie post nr. 22. Dat kan met mijn huidige set-up.

Alhoewel mij optie 21 nog meer aanspreekt... (die variabelen zijn wel heel erg mooi) maar daar zal een prijskaartje aan hangen. Een eerdere reactie sprak over 8 aux, dat kunnen dan 8 verschillende effecten zijn. (als ik het goed heb begrepen) Kan iemand mij nog een link sturen van zo'n meervoudige aux mixer ? Thanks

Beste synth liefhebbers,
Alhoewel mij optie 21 nog meer aanspreekt... (die variabelen zijn wel heel erg mooi) maar daar zal een prijskaartje aan hangen. Een eerdere reactie sprak over 8 aux, dat kunnen dan 8 verschillende effecten zijn. (als ik het goed heb begrepen) Kan iemand mij nog een link sturen van zo'n meervoudige aux mixer ? Thanks

Hoeveel Foogers heb je nu in je setup?

ok, t idee van de meerdere aux opties op een mixer is dat je dan elke MF een eigen send/return kan geven per kanaal. Zo kan je dus per kanaal (per synth) bepalen welke MF je aanstuurt.
Alleen is t dan wel, als je nu een mixer met 4 Auxen koopt (voor elke MF 1) en later wil je er toch nog een MF bij, dan mag je weer overstappen naar een nieuwe mixer met nog meer auxen.
Dus van te voren zal je moeten bepalen hoeveel auxen je nodig gaat hebben.

Ok duidelijk... dat is altijd lastig te voorspellen bij mij. Vooralsnog hou ik het bij vier MF + Lexicon = 5...
Wil je mij een voorbeeld (link) sturen van zo'n dergelijk 4/5 auxen apparaat ? Waar moet ik dan aan denken qua euro's

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=172201&highlight=1604 € 300

Dit is een degelijke, al wat oudere 16 kanaals Mackie, met 4 AUX'en en Insert per kanaal. Ik heb er tien jaar een intensief in gebruik gehad; onlangs pas eerste probleempje mee gehad, twee kanalen uitgevallen.

Tip: blijf weg van de nieuwere reeksen als de VLZ3 serie. Twee van in gebruik gehad, beide exemplaren binnen twee jaar meerdere kapotte kanalen en van beide de voeding kapot.

Attachments

• VLZ Pro.jpg
    VLZ Pro.jpg
    65,1 KB · Bekeken: 110
OK helder, dus met een 4 x aux mixer kan ik 4 foogers onafhankelijk van elkaar laten werken (kan normaal al via bypass) maar ik kan hiermee ook vier monosynths verschillende foogers tegelijk laten gebruiken (of bypassen)...

Ben al in de "hoera" stemming hoor :eureka: maar lees nog graag ff een bevestiging van mijn conclusie....

OK helder, dus met een 4 x aux mixer kan ik 4 foogers onafhankelijk van elkaar laten werken (kan normaal al via bypass) maar ik kan hiermee ook vier monosynths verschillende foogers tegelijk laten gebruiken (of bypassen)...

Ben al in de "hoera" stemming hoor :eureka: maar lees nog graag ff een bevestiging van mijn conclusie....

Yes.

Top !

Bedankt beste synth-liefhebbers voor jullie adviezen :)

4 x aux en vier mono synths en vier foogers.... Ik weet m'n Klaascadeau i.i.g. 8)

Back