MP3 uit MP3 Zonder conversie

rasz

Ouwe rot
Ik zoek een programma waarmee ik mp3's kan knippen.
Dus zonder eerst te converten naar een .wav en er dan later weer een mp3 van te maken. Dan heb je namelijk dubbel kwaliteit verlies en dat wil ik niet.

Het gaat om radioshows waar ik de djset uit wil knippen zodat mensen ook zonder mijn geouwehoer naderhand naar de set kunnen luisteren.

Wegens het beleid bij de radio kan krijg ik de sets alleen in mp3 formaat aangeboden :(

Volgens mij kan dat in elke wave editor. Ik gebruik Soundforge en daarbij is het gewoon een kwestie van MP3 importeren, bewerken en weer saven.

Ja dus dan Importeer je de mp3. Soundforge maakt er een wav of wat dan ook van om hem te kunnen bewerken. en dan sla je hem weer op als mp3 dus heb je dubbele conversie. dat wil ik juist niet.

Ik weet dat het kan. Ik heb lang, lang geleden eens een programmaatje gebruikt dat, heel primitief, een mp3 kon editen zonder re-encoding. Ik heb er toen lang naar moeten zoeken.
Helaas weet ik echt niet meer wat voor programmaatje het was :(

Is het geen optie om toch als wave te editen en met een goede mp3 converter (LAME) opnieuw te encoden als 320kbit CBR of V0?

MP3 stream editor:

http://www.3delite.hu/MP3SE/index.html

Hiermee kun je knippen en plakken zonder interne decodering/encodering.

In Audacity, Sound forge en dat soort pakketten wordt intern altijd
eerst gedecodeerd, en na het editen weer ge-encodeerd, wat meestal een flink
kwaliteitsverlies oplevert.

Soundforge opent gewoon mp3's als mp3, SAVE en dat is alles.......ik weet inderdaad niet wat er intern gebeurt, maar zal dat zo schokkend zijn, ik hoor in ieder geval geen verschil.

Back