rs7000 bug, help mij!!!!

caster

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb net van een forumlid een rs7000 overgekocht maar er scheelt iets. Alles gaat goed op één puntje na. De functie slice+seq doet het niet. Gewoon samplen gaat wel maar als ik die functie doe, blijft die maar "laden". Er staat dan "executing..." op 't scherm en dat tellertje bij je bpm blijft maar oplopen. Ik had vroeger een rs dus ik weet hoe die functie werkt en toen ging het in enkele tellen. Nu moet ik iedere keer de rs uitschakelen.
Er is extra geheugen geinstalleerd, zou dit het probleem kunnen zijn???? (verkeerde simms ofzo)
Help, want dit is echt niet goed!!!

klinkt idd als een probleem met niet compatible SIMM's

Is er een manier om het zeker te weten te komen dat die simms het probleem zijn?
Zou het kwaad kunnen de simms er uit te halen en kijken of het probleem zich dan ook voor doet?

ok, ik heb de simms eruit gehaald en nu doet die het prima.
Ik ben dus in het zak gezet met dat "extra" geheugen.... leuk!!! :(
Kan iemand mij vertellen hoeveel zo 2 x 32mb simms kosten ( die WEL compatibel zijn)

Orginele Yammies zijn nogal duur.. Kijk es via <zoeken>, de vraag is al een keer gesteld.. ;)

Origineel geplaatst door caster
Kan iemand mij vertellen hoeveel zo 2 x 32mb simms kosten ( die WEL compatibel zijn)

mm..van welk forumlid heb je de rs7000 gekocht? ben wel benieuwd nl....tenzij ie netjes heeft aangegeven dat de SIMM's *niet* getest waren, tis nl een bekend verschijnsel dat de yamaha nogal kieskeurig is met z'n SIMM's

Origineel geplaatst door caster

Kijk in je handleiding wat voor type je nodig hebt en vraag gewoon na in je omgeving, want dit geheugen is ondertussen gedateerd en als je hem in een "officiele winkel" koopt betaal je je scheel! Ik heb nu een 32 mb sim liggen, gewoon gehad van iemand uit een oude pc, maar je hebt er twee nodig omdat de slots symmetrisch moeten zijn, dus in elk slot moet dezelfde module zitten. Ik heb ook ooit us bij the music house geinformeerd over de prijzen maar dit was echt iets van 200 euro ofzo.....

Je kunt de geinstalleerde SIMMs eenvoudig testen door de volgende procedure op te starten:

Zet je RS uit.
Hou "Pattern" "Pattern Chain" en "Utility" knoppen ingedrukt, terwijl je de RS aanzet.

Je komt nu in het test menu.
Druk op "enter" en ga met de F3/F4 toetsen naar test 18 en 19 (SIMM / SIMM full)

Als alles in orde is, zie je de grootte van het geheugen (in MW = megawords) en OK of NG (=No good ??) verschijnen.

Overigens heb ik ook diverse SIMMS geprobeerd voordat ik ooit de goeie te pakken had (voor zowel een A5000, Motif als de RS7000). Ik heb ze uit de US gehaald bij OEMPCWORLD... Goeie service, snelle levering en gegarandeerd goed!

(en ja, mijn RS700 is nog steeds te koop, dus die was het niet die Caster gescoord heeft).

Nog even gekeken bij OEMPCWorld: de SIMMS kosten daar zo'n US$ 19,85 per stuk, tel daarbij zo'n 11 a 12 $ verzendkosten dus je hebt voor minder dan US$ 45 een setje goeie in je bezit .....

ik heb de SIMM's voor mijn A3000 ook bij oempcworld besteld... wel ff *goed* de specs opzoeken in de yamaha manuals ed..... ze werken idd perfect...

Bedankt voor de hulp :okdan:
Ik zal dan maar extra geheugen bestellen ....

In 't vervolg koop ik toch maar iets nieuws want tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met 2dehands kopen
:(

Allez, nog ns bedankt !!!
Greets

Origineel geplaatst door djrazor
en als je nou een 303, 909 of alpha juno wilt of iets dergelijks?
:dubbel:

Gewoon nieuw kopen.. :D

Dan zoek ik nog een nieuwe in de doos :D ;)

Back