Cynthia waarschuwing

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ze had, als hij inderdaad zo een zeurpiet is, hem gewoon zijn geld retour kunnen geven en het daarbij laten....
De eer aan jezelf houden heet dat, nu is het gewoon een scheef verhaal...

Tsja, de verhoudingen zijn zo slecht dat hij dan weer tot St. Juttemis kan wachten tot -ie z'n geld terug heeft.

Wat heb je eraan Dennis om zo een module af te leveren, dan weet je toch al per direkt dat je hem retour krijg, zeikerd of niet?

Uiteraard maar Amnesia heeft in ieder geval weer een fabriekant die niks voor hem wil bouwen.
Verboss oa wil ook absoluut nooit meer zaken met hem doen.

het enige punt van kritiek die ik kan leveren op de cynthia modules is de manier van bouwen,
ik persoonlijk vind dit soort bouwstijlen helemaal kut met peren.
vooral het gebruik van pcb´s voor de frontpanels is imo een ramp.
ten eerste , een gaatje scheef in het frontpanel, en de hele kolere zooi past niet meer ( zie het scheve jackje), en ten tweede, de dingen gaan op een gegeven moment linksom of rechtsom losraken van de pcb.
:koffie:

waar hebben we het eigenlijk over hier?
een scheef jackje, en een scheve potmeter.

het kan idd. netter, en ik zou het zo niet afleveren, maar om er nou zo´n heisa over te maken.......:okdan:

Kost een hoop geld hoor, dat brolwerk.
Als de juffrouw dit expres heeft gedaan is dat toch wel een vergissing geweest, half Muffs' wil 'r momenteel op de brandstapel zien geloof ik.

Kost een hoop geld hoor, dat brolwerk.
Als de juffrouw dit expres heeft gedaan is dat toch wel een vergissing geweest, half Muffs' wil 'r momenteel op de brandstapel zien geloof ik.

zie mijn later post.

ik zou voor dit soort bedragen het spul hardwireen, zonder frontpcb dus.

dan kan je gelijk echt goeie hardware erinzetten.
maar ja, de consument vreet het, dus wat maakt het uit....:D
(zolang het goedgaat dan)
en je ziet het, een batch scheefgeboorde frontplaten en je bent gelijk de spreekwoordelijke lul ( of is het kut in dit geval....):D

dan kan je gelijk echt goeie hardware erinzetten.

Ja, dat was nog niet genoemd, maar die jacks zijn goedkope (panel mount!) Kobicons. Heb ik er ook nog een paar 100 van liggen. Prima voor DIY projectjes, maar lijkt me toch wat goedkoop voor productie van dure Buchla-achtige modules, zeker omdat ze helemaal niet bedoelt zijn voor PCB-mount; de ground zit op de hals, dus die kun je al niet vastsolderen (is ook afgeknipt zo te zien).

Ik heb overigens in het verleden ook al eens een module van Cynthia moeten repareren die gewoon niet-werkend geleverd was (met fouten erin). Overigens gebeurt dat iedereen wel eens, dus dat zegt natuurlijk ook niet alles. Ik heb ook al eens een door Elby behoorlijk brak gebouwde Pixie moeten fixen. Daar zaten gewoon panel potmeters verkeerd bedraad in en die was blijkbaar ook ongetest de deur uitgegaan.

Laatst gewijzigd:
Het gaat niet om de persoon Cynthia maar om de bedrijfsvoering die ze er op na houdt. Er zijn mensen die een aantal jaar geleden hebben aanbetaald en nog steeds wachten op hun bestelling. Navraag geeft elke keer een nieuwe belofte maar levert geen module op en sommige andere dingen worden op een raadselachtige manier wel uitgeleverd. Cynthia biedt regelmatig dingen op Ebay aan maar laat oudere bestellingen ongemoeid op de plank liggen. Dat gaat wringen, wroeten en op den duur ook wreken.

Nu zijn er een aantal mensen die juridische stappen ondernemen, naar mijn idee is dit ook volledig terecht. In het verleden heeft ze op Muff's gepost, ze is op de hoogte van de lopende draad en ze reageert helemaal niet. Vervolgens start Cynthia de productie op, komt dit door de komende rechtszaak op 16 augustus a.s. of heeft ze ineens het licht gezien?

Naar mijn idee kan ze zelf het beste uit het productieproces stappen en de module onder licentie door een ander laten bouwen. Zij flinke kopzorgen minder, betalende klanten krijgen waar ze voor betalen en niet meer van die absurde beloftes die niet nagekomen worden.

Als je de foto's ziet van Amnesia's module dan denk je: had er even wat meer zorg en tijd ingestoken. Zelfs ik weet mooiere dingen in elkaar te zetten. Cynthia gooit zo haar geloofwaardigheid en bedrijf weg. Als ze eerst het oud zeer oplost/wegwerkt, de bedrijfsvoering eindelijk eens goed afstemd dan wordt ze op den duur weer door de community in genade worden aangenomen.

Edit: een briljant uitvinder hoeft nog geen goede zakenman te zijn.....

zeg cynthia...
hee cynthia...
niet meer doen he,
huh
he

( ontopic ? )

Jaren geleden heb ik bij Cyndustries een ZO module besteld en aanbetaald.

Duurde een aantal maanden voor ie werd uitgeleverd en toen bleek ie niet in mijn (standaard) doepfer rack te passen doordat de pcbs te weinig ruimte hadden aan de randen.
Teruggestuurd en na meer dan een half jaar had ik 'm weer retour.
Was toen goed gefixed; bouwkwaliteit verder ook prima.
Vanaf aanbetaling todat ik een bruikbare module in huis had duurde meer dan een jaar.
Dit is me trouwens met een overigens zeer gewaardeerde europese synth-bouwer ook meermaals overkomen.
Mijn advies; koop via AnalogHaven of Schneider's buro uit hun voorraad.

Verder is er op eurorack modulair gebied de afgelopen jaren het nodige drama geweest met Peter G. van Plan B; dingen betaald en nooit geleverd;
defecte modules teruggestuurd en nooit retour gekomen;
vooruitbetalende importeurs zijn daarna nooit geleverd, etc. etc.

Het aanbod in Eurorack modules & het aantal aanbieders is de afgelopen jaren echt ge-explodeerd, met name in de VS.
Sommige van die aanbieders zijn briljante ontwerpers die echter van logistiek, kwaliteitscontrole, distributie & boekhouden geen kaas gegeten hebben.
Zulke bedrijven zijn vaak eenpitsbranders die makkelijk aan hun eigen succes weer ten onder gaan.
Goed worden (als producent) is niet zo moeilijk; goed blijven is dat vaak wel (omdat je na je 1e succesjes overstroomd wordt met orders die je logistiek niet aankan).

Verder zijn er Eurorack producenten die (te) snel (te) veel verschillende modules uitbrengen die dan later wegens gebrekkige firmware oid weer terugmoeten.
Of er komt een sterk verbeterde mk. II versie net nadat jij met veel moeite een exemplaar uit de 1e run hebt bemachtigt.
Jij draait dan voor transportkosten terug naar de VS op die je voor een upgrade moet maken, en dan moet je nog mazzel hebben dat de douane je niet nog een 2e keer BTW+heffingen oplegt.
Ik zou zo nog uren over vergelijkbare ervaringen kunnen vertellen ...

Er zijn ook zeer professionele producenten met jaren bouwervaring die weten wat ze wel en niet waar kunnen maken: Cwejman, MOTM/Synthtech, Analogue Systems om er maar een paar te noemen.
Rob Keeble van AMsynths is op een andere manier ook een positief voorbeeld: uiterst zuinig met communicatie & mails, maar hij laat je niet betalen tot ie kan leveren; zijn design & bouwkwaliteit zijn top.

Verder zijn veel 'exotische' modules die in kleine oplagen geproduceerd worden relatief duur, vooral als het uit de VS komt.
Toegevoegde waarde tov bijv. Doepfer modules is vaak beperkt. Wat je verder ook van Doepfer mag vinden, de bouwkwaliteit is de laatste 6-8 jaar met sprongen verbeterd en de keuze aan interessante, goedklinkende VCF's is enorm. Prijs/kwaliteitsvehouding is gunstig tov veel kleinere producenten.
Mijn advies: begin met Doepfer om er van te leren; dan merk je vanzelf wel of je daarna echt ook nog een vier maal zo dure EG, LFO & VCF nodig hebt.
VCA's zou ik altijd wel vanaf het begin vrij kritisch op zijn.

Laatst gewijzigd:
Alleen als je echt interessante modules produceert. Wel het beste businessmodel op het ogenblik, als je een vlotte babbel hebt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back