A&H Zed R16 - Ableton - Hardware

seiko

Unprofessional Abuser
Net een A&H Zed R16 mixer aangekocht, 18 sporen via firewire naar Daw heel handig.
Ik werk 'hybride', k wil zeggen een mix van hardware en Ableton draait mee met wat softhynths.
De outputs van mn mixer gaan naar ableton en komen dan terug in de mixer.

Daarbij loop ik tegen het volgende probleem aan : om mn hardware netjes gemidi-clocked te krijgen aan Ableton, moet ik in de preferences van ableton de delay aanpassen van de midi sync, en dan loopt mn hardware sin sync met ableton
Echter, van zodra ik in ableton een effect of vst toevoeg, verandert de totale latency en moet ik de midi clock delay ook weer aanpassen.
Dit is uiteraard geen handige manier van werken ...

Misschien is mijn workflow verkeerd ?
Misschien helpt het als ik Ableton als slave run ?

Alle tips welkom.

Misschien is mijn workflow verkeerd ?
Misschien helpt het als ik Ableton als slave run ? .

Geen van beide :)

Eens je je midi-clock gesynced staat mag je daar eigenlijk afblijven en laten staan voor de toekomst.
Zou normaal gezien niet meer moeten veranderen, tenzijn je pc echt wel krakkemikkig is.

Wat je kan doen is bij 'Options' daar 'Delay Compensation' aanzetten.
Daarna kan je per Track instellen hoeveel je hem 'voor' of 'na' wil laten komen.
Je moet die Delay dinges wel zichtbaar maken in je scherm, net zoals de crossfader of in-out bvb.

Ik gebruik dit soms als een VST sterk vertraagd, dan laat ik de audio op die track daar 'eerder' vertrekken ;-)

Meer correcte uitleg kan je in de manual vinden, maar hopelijk heb ik je hiermee op weg gezet?

en als bovenstaande niet lukt heb je ook nog freeware delay-compensation plugins (ben even naam vergeten). Maar hoe dan ook, met een beetje plugin zou de compensation in Live toch geregeld moeten zijn?

ben aan 't verhuizen , studio half in dozen ...

Back