Net een A&H Zed R16 mixer aangekocht, 18 sporen via firewire naar Daw heel handig.
Ik werk 'hybride', k wil zeggen een mix van hardware en Ableton draait mee met wat softhynths.
De outputs van mn mixer gaan naar ableton en komen dan terug in de mixer.
Daarbij loop ik tegen het volgende probleem aan : om mn hardware netjes gemidi-clocked te krijgen aan Ableton, moet ik in de preferences van ableton de delay aanpassen van de midi sync, en dan loopt mn hardware sin sync met ableton
Echter, van zodra ik in ableton een effect of vst toevoeg, verandert de totale latency en moet ik de midi clock delay ook weer aanpassen.
Dit is uiteraard geen handige manier van werken ...
Misschien is mijn workflow verkeerd ?
Misschien helpt het als ik Ableton als slave run ?
Alle tips welkom.
Ik werk 'hybride', k wil zeggen een mix van hardware en Ableton draait mee met wat softhynths.
De outputs van mn mixer gaan naar ableton en komen dan terug in de mixer.
Daarbij loop ik tegen het volgende probleem aan : om mn hardware netjes gemidi-clocked te krijgen aan Ableton, moet ik in de preferences van ableton de delay aanpassen van de midi sync, en dan loopt mn hardware sin sync met ableton
Echter, van zodra ik in ableton een effect of vst toevoeg, verandert de totale latency en moet ik de midi clock delay ook weer aanpassen.
Dit is uiteraard geen handige manier van werken ...
Misschien is mijn workflow verkeerd ?
Misschien helpt het als ik Ableton als slave run ?
Alle tips welkom.