Buchla 144 Squarewave oscillator

@Jbaars er zal wel genoeg animo zijn voor een serie 144 en 158 oscillators. Voor FM zijn dit toch wel de mooist klinkende oscillators die ik ooit heb gehoord (bij monopoly)
En ik ben ook wel benieuwd hoe het verschil is met de 258 die ook niet echt slecht is voor FM.

de 158 zal ik dan ook meteen maar gaan bekijken.
eerst de fouten uit de schema´s halen......
de 144 gaat als je hem zo van het schema nabouwd absoluut niet werken:D..
expres gedaan?, of per ongeluk?

:koffie:

als je een werkende 158 pcb hebt teken ik ook een panel ervoor

gratis is voor de dromers

tegenwoordig mag een ander al het vuil werk doen,het enige wat je dan krijgt is 'care to share'

als je niet betaalt heb je niets ,zo simpel is het :dubbel:

koop doepfer,dat is volledig gebouwd en niet zo duur,of toch wel nog eigenlijk

Da's absoluut niet wat ik bedoelde, en het zou je sieren iets genuanceerder te antwoorden.

Je weet niet wat de L-1 pcb's zijn en je beseft de investering niet,meer hoef ik niet te zeggen.

L-1 heeft een aantal PCB's ontworpen op muffwiggler, o.a. voor een vca/mixer, hele nette pcb's (goldplated) , maar op het commerciele af geprijsd. De investering valt wel mee, hij zit zelf in Belarus, dus bestelt ze misschien bij Olimex, alsnog wel een paar honderd euro. Hij steekt er natuurlijk tijd in, maar diy moet je voor jezelf doen, niet als inkomstenbron. Als het wel een commerciele aangelegenheid wordt, dan is het geen "community" project meer, en hoort het dus niet thuis in de diy afdeling van muffwiggler, maar in een commercieel hoekje.
Dan doe je echter wel weer meteen mee met de grote jongens, en dien je je daarnaar te gedragen, fatsoenlijke build docs, profi PCB's, after sales, uitsluitend eigen designs en geen klonen, etc etc.

Erg off-topic allemaal, volgens mij is zo'n dual squarewave osc een leuk project, niet al teveel onderdelen. Niet al teveel bedrading, prima. Zoals gezegd ben ik benieuwd naar de vervanging van die akelige FET.

ach neen,zo te lezen weet je er niet erg veel van wat L-1 juist doet

je weet niets af van de investering,zoveel is duidelijk

ik kan helaas niet alles bloot leggen,het zijn heel degelijke (normaal heel duur verkochte) bestaande designs ,laat ik het zo stellen..,die nu beschikbaar zijn voor iedereen voor een prikkie eigenlijk

niet kopen dan maar in jouw geval zou ik zeggen

Wel een beetje mysterieus gaan doen om het mysterieuze......

ach neen,zo te lezen weet je er niet erg veel van wat L-1 juist doet

je weet niets af van de investering,zoveel is duidelijk

ik kan helaas niet alles bloot leggen,het zijn heel degelijke (normaal heel duur verkochte) bestaande designs ,laat ik het zo stellen..,die nu beschikbaar zijn voor iedereen voor een prikkie eigenlijk

niet kopen dan maar in jouw geval zou ik zeggen

Dit bedoel ik......zeg dan niets of alles.......

ik stuur je de pdf als ik thuis ben deze avond

edit: als je een blank buchla front formaat panel en knoppen wil kan ik dat opsturen

Back