Buchla 144 Squarewave oscillator

hij zal vast erg goed klinken, maar als ik er 1 kan bestellen zou ik 'm graag met sync hebben.

Baars is er al een prijs bekend voor het beesje???

de pulse core is gewoon een zaagtand die wat smaller is uitgevallen waardoor het een pulse is.
kan je gewoon bereiken door de keuze van de onderdelen.
ze hebben waarschijnlijk toendertijd gekozen voor deze aanpak om de achterliggende freqdeler goed en betrouwbaar aan te kunnen sturen.

de 144, square output, +/_ 1.2 volt /okt niet tc, am en fm inputs.

de 158, sine/ saw output, +/- 1.2v/okt ook niet tc , fm inputs

de 258, sine/saw outputs, 1,2v/okt, wel tc, dubbele fm inputs

:koffie:

de pulse core is gewoon een zaagtand die wat smaller is uitgevallen waardoor het een pulse is.
kan je gewoon bereiken door de keuze van de onderdelen.
ze hebben waarschijnlijk toendertijd gekozen voor deze aanpak om de achterliggende freqdeler goed en betrouwbaar aan te kunnen sturen.
:okdan:

de 144, square output, +/_ 1.2 volt /okt niet tc, am en fm inputs.

de 158, sine/ saw output, +/- 1.2v/okt ook niet tc , fm inputs

de 258, sine/saw outputs, 1,2v/okt, wel tc, dubbele fm inputs

:koffie:

Maat die temperatuur compensatie veel uit in klank?

Ik heb ff wat foto's van m'n scoop genomen.
De 258v uitgang is direct op de scoop aangesloten.
Je ziet de "driehoek", "zaag" en "blok" golven van de 258v.
Ben erg benieuwd naar de verschillen met de 144 en 158.

Subjectief gesproken vind ik de 258v op het gebied van FM echt heel goed, veel beter dan de demo's die ik van de DPO/Rubicon/Zeroscillator/Teezer heb gehoord. Het gaat nooit "noisy" klinken en wat je ook doet er komt altijd een muzikaal geluid uit.

Attachments

• DSC00467.jpg
    DSC00467.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 150
  • DSC00468.jpg
    DSC00468.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 144
  • DSC00469.jpg
    DSC00469.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 143
Subjectief gesproken vind ik de 258v op het gebied van FM echt heel goed, veel beter dan de demo's die ik van de DPO/Rubicon/Zeroscillator/Teezer heb gehoord. Het gaat nooit "noisy" klinken en wat je ook doet er komt altijd een muzikaal geluid uit.

idd, maar een zeroscillator in fm klink even goed als een 258V hoor,die DPO is idd full noise..

Back