muziekstijlen

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Nou struin ik dit forum regelmatig af en kom daarmee nogal wat begrippen tegen over muziekstijlen(tekno, detroit enz.). Maar vaak weet ik niet wat die bepaalde stijl inhoud. Dus de vraag is: welke stijlen dance(vroeger house) bestaan er. En dan bedoel ik dus wel de grote stromingen en niet elke substijl of cross-over-achtig iets. En hoe klinkt dat dan?

Dus promoot je favoriete stijl met een typische voorbeeld in de vorm van een mp3.

Laat het maar eens horen...:P

=( Niemand die wil reageren=(

Nou ik zal maar eens een duidelijke vraag stellen dan:

Wat is het verschil tussen techno en tekno(behalve een paar letters)? Overigens geen discussies over wat nou beter is;)

Re: muziekstijlen

Origineel geplaatst door jaxxon
Nou struin ik dit forum regelmatig af en kom daarmee nogal wat begrippen tegen over muziekstijlen(tekno, detroit enz.). Maar vaak weet ik niet wat die bepaalde stijl inhoud. Dus de vraag is: welke stijlen dance(vroeger house) bestaan er. En dan bedoel ik dus wel de grote stromingen en niet elke substijl of cross-over-achtig iets. En hoe klinkt dat dan?

Dus promoot je favoriete stijl met een typische voorbeeld in de vorm van een mp3.

Laat het maar eens horen...:P

Pfff.... Mensen gaan denk ik eerder hier nummers noemen en dan is het (wat jij wil) opzoeken in de betere platentoko of op de fileshare. Het nadeel van een stukje posten is dat je dat misschien als leidend voorbeeld aanneemt en dingen die compleet anders zijn, maar wel onder die categorie vallen, niet als zodanig kan herkennen.

Wil je -alle- soorten hebben? Een soortnaam duwt mensen in hokjes. Maar, het is wel makkelijk als je zegt "ik luister graag naar Detroit-techno" zonder dat je daarvoor 30 artiesten die iets in de richting doen moet opnoemen. Het is ook makkelijk als je aan het zoeken bent naar iets dat "klinkt als".

Je noemt 'Detroit'. Nou, zoek voor de grap eens op "detroit" hier op dit forum. Echt, je vangt de eerste keer al raak, ik heb hier een post voor me met de sounds, de gear en de labels. Have fun searching :)

Het verschil tussen Techno en Tekno is volgens mij dat het eerste meer een verzamelnaam is, en het tweede een aanduiding voor Duits materiaal dat niet helemaal je van het is :D.

Back