ja, maar wat zeur je nou, je hebt toch de schema´s?
hup , aan het werk dan maar...
of verwacht je dat er iemand langkomt om het voor je te doen?
als je dit soort dingen zelf wilt fixen, dan moet je daarvoor wel de nodige kennis in huis hebben om dat dan ook daadwerkelijk te doen, anders is dat natuurlijk een nogal kansloze missie...
![]()
Ik wil de juiste kennis _opdoen_, ik ken bijzonder weinig mensen die die kennis van bij hun geboorte hebben

Ik verwacht helemaal niet dat er iemand langskomt, ik had gehoopt dat er iemand dit probleem ook al had voorgehad, en dat die kon zeggen "kijk eens op print x naar ..."
Lijkt me toch niet zo vreemd, wel?
Heb op deze manier toch al een MG1, een Max, een Multitrak, een Juno-106, jd-800, d-50 etc aan de praat gekregen.

, al moet ik nog altijd componentjes bestellen om de reparatie werkelijk uit te voeren...). Maar dat is niet altijd eenvoudig, al helemaal niet als er niemand met een stevige basiskennis elektronica naast het apparaat zit. Mijn plan van aanpak is een heel algemene uitleg waar je iedere elektronische storing mee moet analyseren, en dat zou na enkele reparaties parate kennis "moeten" zijn. Vandaar dat J.Baars misschien even verbaasd was dat je nog niet in die denkwijze zat. Nuja, daar zit je nu dan in ieder geval, geen probleem.