[Radikal] Spectralis

Origineel geplaatst door mono-poly
En er staan demos
Klinkt niet verkeerd
Hiij heef trouwens 4 oscilators :{

http://www.spectralis.de/english/Audio-Samples/audio-samples.html
Ik was op de messe en zag hem staan en wou eigenlijk niet eens gaan kijken, maar o mijn god, wat een machine... Jörg heeft een fantastische demo gegeven en dit ding heeft ballen. Ik zou niet snel zoveel geld uit geven, maar dit is echt een super bak... Die sequencer en filterbank... analoge monosynth met extra dsp unit... enzovoort.....

Mono, jij kent mij een bietje... Dit is echt heel anders dan dat ik verwacht had.

News via AH maillist

Looks like the Radikal Spectralis will begin its production run on the 23rd of August. Anyone here going to buy one? It looks like a cool machine:

http://www.radikaltechnologies.com/Products/SPECTRALIS/spectralis.html

A great thread about it here, at the Harmony-Central forums:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=664505&highlight=spectralis

Here is some info I got from the US distributor:

"I'm pleased to inform you that by August 23rd at the latest the production run for the hotly anticipated Spectralis Hybrid Groove Station will commence. Ever since we've posted more detailed information and sound samples on the www.spectralis.de
website demand has been building dramatically. Being that the German Keyboard magazine is running a 4-5 page Pre-release Review in their September issue with a cover picture and sound demos as lead in on their sample CD in the magazine (hitting newsstands this Friday) it is safe to say that the initial production run will be sold out pretty much upon release of the unit. The Spectralis will also be featured in the "New Products" Ad section of EQ and Keyboard in their September issues."

So if you want a sneak preview, buy those magazines!

Fris!

Hoe hij bevalt natuurlijk. En of je nog aan slapen toekomt. ;)

Joerg waarschuwde me van tevoren dat de ontwikkeling van de Spectralis niet klaar is, maar dat hij de machine al levert omdat iedereen op de laatste NAMM er helemaal gek van was.

Ik heb 'm gisteren bij 'm thuis opgehaald (450km, bij Frankfurt en € 1998 lichter). Hij assembleert ze zelf, dus z'n huis stond vol met printplaten, knopjes, en metalen ombouwen van de Spectralis zelf.

Het geluid is waanzinnig, de filters zijn van mooie en goede kwaliteit, alleen de software........ Veel werkt nog niet. Je kunt zelf al freaken en spelen, maar veel saven of realtime recorden zit er nog niet in. Hij wil de software wel klaar hebben voor de Musikmesse in Frankfurt. Ook de handleiding is nog zeer summier. Ik denk dat maar 25% van alle mogelijkheden nog beschreven is, waardoor ik elke 5 minuten wel iets nieuws ontdek.

Je moet de machine een beetje alsvolgt zien:
- grid recording à la TR 0x0 stijl
- sequencing als de analoge Doepfers, dus weirde sequencing lines, backward, forward, random, de ene lijn langer in bars dan de andere, etc.
- mono synth die absurd goed klink
- 3 polyfone DSP synths. Eigenlijk romplers met de filters van de Spectralis. Je laadt via USB of Smartmedia je multisamples naar de machine, zodat 1 vd DSP's die kan gebruiken.

Waar kun je 'm voor gebruiken?

Als je een MC 303/505/909, RM1x, etc. gewend bent, dan ga je deze machine niets vinden. Véél te uitgebreid in sequencing mogelijkheden. Niets, maar dan ook niets preprogramd.

Als je alleen software wilt, niet kopen.

Wil je "freaken", acid en techno style muziek programmeren, weirde soundscapes maken, je standaard nummers tijdens live optredens flink bewerken of muziek maken naast je DJ-en, dan is het een onovertroffen instrument.

Ben je ongeduldig, nog niet te kritisch en heb je vertrouwen in het ontwikkelwerk van Jörg Schaaf (ex-medewerker Quasimidi, maakte de 309 voor oa Kraftwerk): rijdt naar Frankfurt, leg 2 ruggen neer en rijdt keihard (dat mag daar!) terug. Wil je een perfect apparaat, wacht dan nog even af hoe de software-ontwikkeling verder verloopt.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Volgens mij kan dit apparaat de MachineDrum2 genoemd worden.

Logisch gezien dat het apparaat de prijs heeft van 2 machinedrums :P

Ik heb hem in Frankfurt dit jaar voor het eerst gehoord en vond 'm ook wel erg goed klinken.
Kan geen ander instrument bedenken die zo een indruk op me maakte.

En inderdaad, na een gesprek bleek dat de software nog niet volledig uitontwikkeld is.
Ik wacht dan ook nog maar even af...

Origineel geplaatst door Synthfraek
Ik heb hem in Frankfurt dit jaar voor het eerst gehoord en vond 'm ook wel erg goed klinken.
Kan geen ander instrument bedenken die zo een indruk op me maakte.

En inderdaad, na een gesprek bleek dat de software nog niet volledig uitontwikkeld is.
Ik wacht dan ook nog maar even af...
Dit is precies wat ik had.. alleen dan frankfurt vorig jaar..

Vorig jaar ben ik er aan voorbij gelopen en verder geen aandacht aan gegeven :stupid
Ik ga hem zeker wel in de gaten houden en ben erg benieuwd met welk product ze gaan komen naat de synth en controller 8)

Is er al een verwachtingsdatum dat de software klaar is? Of werkt hij gewoon door tot het perfect is?

Hij is goed of niet Roel!

Trouwens zoals hier al eerder is vermeld Roelroel!

Je kunt hem nu al aanschaffen maar je kunt niks wegsaven, daar word nog aan gewerkt!

Back