[Radikal] Spectralis

Radikal Technologies Spectralis Hybrid Groovebox

Radikal Technologies Spectralis Hybrid Groovebox

Heeft ook maar iemand hier enige idee of ervaring mee ?
sjeezis wat een apparaat !...

Radikaltechnologies : Spectralis Hybrid Groovebox dus

spec_web_big.jpg

Ik zit zelf met het dilemma of ik nou een Machinedrum zou aanschaffen, of liever ga doorsparen voor een Spectralis wat mij veel meer tijd gaat kosten om het geld bij elkaar te krijgen....
Aangezien ik sowiezo nog wat randapparatuur nodig had, maakt dit het mij heel moeilijk :confused:

hmmmmm wat zou het leuk zijn als er zo eentje op de meeting terecht zou komen...

8~

hint hint

nee niet nouveau... wie was het nou

ensemble misschien

Origineel geplaatst door mono-poly
En er staan demos
Klinkt niet verkeerd
Hiij heef trouwens 4 oscilators :{

http://www.spectralis.de/english/Audio-Samples/audio-samples.html

Eerlijk?Niks nieuws kwestie van geluid?Heb de ion eens uitgetest deze week,en vond het een mooie synth kwestie van geluid,en wil hier geen afbreuk doen aan de spectralis.Ieders keus is ieders respect voor mij.
Zo maakt m'n ook verschillende muziek.

wat een apparaat! maar wat een prijs! hopen dat het over een tijdje wat lager ligt. de 309 was nieuw bijna 2000 gulden aan het begin.

Ik heb er ook eentje.

En hij veegt alle bakken van tafel, mits je goede kwaliteit samples hebt natuurljik.
96 mb sampleram, daar kan je dus bijna alle oude drumdoosjes inladen.

de 808, 909, linn en simmons zitten er al in

Echt goede sound komt eruit. En lekker tweakbaar natuurljik

De 808 kit die er in zit is goed gesampled met HIQ apparatuur en dat hoor je. Die kick heb ik nog nooit zo rond uit een ander drumdoos horen komen behalve op een echte 808 natuurljik.

Ook goede melletron en solina samples zitten erin. Blazen zo mijn vintagekeys weg.........

Zie ook:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=493943#post493943

Ik heb er geen.
=( =( =(

Ps: Vraagje aan de Spectralis users....

Zijn die draai-knoppen ook een beetje degelijk.
En zitten ze niet te dicht op mekaar, het zou logisch zijn van niet als ik de bouwer navenant zie!

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ik heb er geen.
=( =( =(

Ps: Vraagje aan de Spectralis users....

Zijn die draai-knoppen ook een beetje degelijk.
En zitten ze niet te dicht op mekaar, het zou logisch zijn van niet als ik de bouwer navenant zie!

Het is RadikalTechnologies hardware, zelfde als die controllers.
Komt op mij wel degelijk over, maar de tijd zal het leren...

Draaiknoppen zitten niet te dicht op mekaar. Tenminste dat vind ik.

Dat zijn ze toch allemaal die grooveboxen van Roland (alles in een apparaat) ;)
Tenminste als je de reclame mag geloven voor elk nieuw type MC303 505 307 909 en welke hebbie nog meer....

ook een voordeel, 1 x stereo uit, 4 ind. uit en stereo uit voor de analoge synth.

demo

demo

De Voorman wil even kwijt dat de derde meo wel heel erg veel studio Q is als dat zo standaard uit deze kit rost nou dan ga ik de rabo even faxen...

ik bedoelde eigenlijk dat Roland zoiets had moeten maken! Nu moet een einzelgänger uit Duitsland dit soort dingen doen... Gemiste kans voor Roland! Ik merk dat ik weer verleid wordt door een synth... :luv: Alleen het prijskaartje... :maffia: Wat levert een goede, weinig gebruikte lever nog op??

Hoe goed is de Spectralis trouwens als sequencer? en dan bedoel ik met name het aansturen van andere gear... stuurt hij bijv MIDI-clock uit? Kun je 16 kanalen MIDI-OUT programmeren? Kan ik Midi-controle signalen opnemen en later weer afspelen? etc... Wie kan me hier iets meer over vertellen aub?

Ik lees ook dat dit apparaatje REX-loops moet kunnen spelen.. iemand die dat geprobeerd heeft en weet of dat lekker werkt?

Volgens mij kun je dat soort vragen echt prima naar de ontwikkelaars sturen. Heb al op meerdere fora gelezen dat ze vrij snel antwoord geven......

Vraag aan Radikal : About your product, is it good?

Radikal : Sure! ;)

Back